További részletek a Battlefield 1-ről

A készítők számára fontos a realisztikus kivitelezés, de ez nem mehet a játékélmény rovására.

További részletek a Battlefield 1-ről

Mondhatjuk, hogy a Battlefield 1 bejelentése mindenkit kellemesen meglepetett, senki nem számított arra, hogy a DICE ilyen bátor lesz, és pont az ellenkező irányba indul el, mint amerre a Call of Duty, és mint amerre a sorozat korábban tartott.

De miért az első világháború? Nos, Aleks Grondal, a játék producere szerint ez azért volt jó döntés, mert számos új játékmenetbeli lehetőséget kínál ez a környezet. Itt egyszerre vannak jelen a csatatéren a lovak és lovasrohamok, a tankok és a repülőgépek. A különböző harci gépek jelentősen különböznek egymástól, akárcsak a fegyverek. Például ott vannak a gépfegyverek, amiket akkoriban az emberek nem nagyon hordoztak magukkal, ugyanakkor a játékban erre lehetőség lesz, mert a készítők szerint ez fontos.

Ezen kívül a DICE-on belül már legalább tíz éve szó van arról, hogy előbb-utóbb megpróbálják az első világháborút megeleveníteni egy játékukkal, és erre most jött el az idő. A Battlefield 1 név viszont nem jelenti azt, hogy ez egy reboot lenne, hiszen Grondal szerint erre nincs szüksége a sorozatnak, ugyanis eddig is nagyon sikeres volt. Inkább azt akarják reprezentálni a névvel, hogy itt kezdődött az a fajta hadviselés, amiről a Battlefield mindig is szólt.

Mi a helyzet a hitelességgel?

Amikor a Battlefield 1 fő borítóképe kiszivárgott, sokan azt gondolták, hogy ez egyfajta sci-fi / fantázia elemekkel átitatott játék lesz. Grondal szerint azonban nem ez a helyzet: valójában a borítóképen szereplő katona csak olyan dolgokat hord, amik tényleg jellemzőek voltak ebben a háborúban a valóságban is.

A Battlefield 1 alapvetően valóságos élményt igyekszik majd visszaadni: a kampányt a valóságban lezajlott hadműveletek és csaták inspirálták, sőt, néhány esetben valós helyszínekről mintázták a pályákat. Ezzel együtt persze néhány ponton muszáj eltérniük a valóságtól, hogy a játék minél élvezetesebb legyen.

Az ütközeteket is a valóságszerűség felé akarják eltolni azzal, hogy behozzák a különböző karakterosztályokat. Alapból az Asssault, a Medic, a Scout és a Support lesz választható, ugyanakkor két külön osztályt tartanak fent a repülőgépes pilótáknak és a tankok vezetőinek. Grondai szerint a lényeg, hogy a csapatot úgy tudják összeválogatni a játékosok, ahogy azt az adott szituáció megkívánja - bizonyos csatatéren a tankok kerülnek majd előtérbe, míg máshol a közelharc.

Meg aztán persze ott vannak a lovak, először a Battlefield történetében, amik központi szerepet kapnak majd, de erről egyelőre még nem beszél bővebben a DICE.

Fontos lesz a közelharc

A Battlefield 1-ben kiemelkedő szerepet kap a közelharc is. Többféle közelharci fegyver lesz elérhető, így például az ásó, a buzogány, a kardok és a bajonett. Mindegyik másféle játékstílust kíván meg: eltérő sebességekkel rendelkeznek, másféle anyagokon tudnak átütni, másféle erővel - így például valamelyikkel át lehet majd ütni egy ajtót, míg egy másikkal nem.

A bajonettre egy külön mechanizmust építenek, ami tulajdonképpen a rohamozás. Először is magát a pengét rá kell szerelnünk a fegyverünkre, utána kezdhetünk el rohamozni, és ha jól csináljuk, akkor nem túl sok öröme lesz az elénk kerülő ellenfeleknek. Ha viszont elrontjuk, akkor nagyon elrontjuk, és valószínűleg hamar végünk lesz.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward