Többnyire segítő üzeneteket hagyunk a Dark Soulsban

Sikeresnek ítélik a fejlesztők a Demon's Souls és a Dark Souls rendszerét, melyben a játékosok üzeneteket hagyhatnak egymásnak.

Többnyire segítő üzeneteket hagyunk a Dark Soulsban

Habár sokan hajlamosak régivonalas játéknak tartani a Dark Soulst, ez valójában nem is állhatna messzebb a valóságtól. Ugyan a From Software gyermeke nehézségét tekintve még tényleg azokat az időket hozza vissza, amikor nem fogták végig a kezünket, érdemes azonban megnézni azt, hogy a játék valójában egy egészen új, asszimetrikus multiplayerre épül, ahol a játékosok üzeneteket hagyhatnak egymásnak a földön, figyelmeztetve ezzel a másikat a veszélyre, vagy tippeket adva a továbbhaladáshoz. Valószínűleg mindannyiunk életét többször mentette már meg az első Demon's Souls óta működő rendszer, hiszen ezek nélkül az üzenetek nélkül nagy eséllyel ránk gurulna a fentről érkező szikla, leesnénk a mélybe, vagy bemennénk egy olyan, három méter magas, kétszáz kiló páncélban feszítő ellenfélhez, aki aztán három csapással végezne velünk.

Persze egy ilyen újítás akár rosszul is elsülhetett volna, elvégre, ha az interneten mindenki azt ír, amit akar, akkor valószínűleg nem kell sokáig várni a csúnya szavak és a rasszista kommentek megjelenésére. Yui Tanimura, a Dark Souls II rendezője elmondta, azért tartották jó ötletnek az üzeneteket, mert ezzel éreztetni tudták, hogy itt egy közösségről van szó, ám a kalandokat mégis egyedül élhetik át a játékosok - ami azért fontos, mert a Dark Souls sötét, komor világa leginkább magányosan adja át a megfelelő hangulatot.

Persze a Dark Souls nem is feltétlenül válhatott volna a csúnya üzenetek fórumává, hiszen a játékosok előre beállított frázisokat használhatnak. Tanimure szerint erre nem a cenzúra miatt volt szükség, hanem egyszerűen praktikus okai vannak: így gyorsabban lehet létrehozni az üzeneteket, ráadásul így a különböző nyelvek sem kavarnak be a rendszerbe. "Amikor kiválasztjuk, milyen frázisok kerüljenek be, azt azzal a céllal tesszük, hogy a játékosok kreatívan tudjanak üzeneteket megfogalmazni szinte bármilyen szituációra" - mondta a direktor.

Az üzenetrendszer egyébként a belső értékelés alapján működik: a játékosok egy "like" gombhoz hasonló értékelőt nyomhatnak meg, így hosszabb távon azok az üzenetek maradnak fenn, amik tényleg hasznosak, vagy mondjuk viccesek - mert a Dark Souls komor világában azért tud értékelni egy-két otthagyott poént az ember. "A legtöbb üzenet segítőkész, vagy közöl valamit a játék adott helyszínével kapcsolatban. Az a jellemző, hogy a játékosok igyekeznek segíteni egymásnak, akár az előrehaladásban, akár a megértésben. Jóval kevesebb az olyan üzenet, ami direkt hátráltatná a többieket".

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward