Többet ér a Nintendo, mint az egész Sony - a Pokémon miatt

A Pokémon Go hirtelen sikere nyomán brutálisan megemelkedett a Nintendo tőzsdei értéke.

Többet ér a Nintendo, mint az egész Sony - a Pokémon miatt

Újabb döbbenetes eredményt köszönhetünk a Pokémon Go megjelenésének. A tegnapi kereskedés végén ugyanis a Nintendo tőzsdei értéke az utóbbi napok meredek emelkedését követően átlépte a teljes Sony vállalat tőzsdei értékét - fontos megjegyezni, hogy nem csak a PlayStation-részlegről van szó, hanem a teljes Sonyról. Ezt a hatalmas növekedést ráadásul a Pokémon Go megjelenése óta mindössze hét lépésben tudta elérni a vállalat.

"Soha nem láttam még olyat, hogy egy nagyvállalat értéke ilyen rövid idő alatt ekkorát változzon. A virtuális valóság és az augmentált valóság már egy ideje a piac fókuszában van, de nem sokan számítottak arra, hogy pont a Nintendo fog egy ekkora áttörést elérni. Hirtelen a Nintendo neve egybeforrt az AR-rel" - mondta Takashi Oba, az Okasan Securities vezető piaci elemzője.

Ez azt jelentette, hogy abban a pillanatban a Nintendo piaci értéke 39 milliárd dollár volt, szemben a Sony 38 milliárdjával, de aztán mára a Nintendo értéke tovább emelkedett 42,5 milliárd dollárra - igaz, azóta némileg már csökkent. Ezzel egyébként a Nintendo jelenleg a tizenharmadik legértékesebb vállalat a tokiói tőzsdén. Ezen kívül a Nintendo beállított egy rekordot is pénteken: egy napon belül soha ennyi részvénnyel nem kereskedtek még a japán tőzsdén.

Ráadásul a Pokémon-láz nem csak a Nintendo értékét húzza felfelé, a szigetországban számos más vállalat kapcsolódott be hivatalosan is az őrületbe. Amellett, hogy a McDonald's háromezer étterme válik szponzorált Pokémon-edzőteremmé, az étteremlánc elkezdett Pokémon-figurákat adni a különböző menük mellé. Ennek következtében a McDonald's japán szárnyának értéke 23%-kal emelkedett, ami a legnagyobb növekedést jelenti 2001 júliusa óta.

Egy másik vállalat, az évi 25 milliárd yenes bevételt termelő, péksüteményeket készítő és áruló First Baking Co. részvényeinek értéke is 18%-kal emelkedett kedden. A cég ugyanis elkezdett kenyeret, és más pékárukat különböző pokémonos csomagolásokban adni.

Arról a Pokémon Go tesztünkben is írtunk, hogy milyen jó hatással van a játék a helyi kisvállalkozásokra, de nagyon úgy tűnik, hogy a hivatalos partnerek sem járnak éppen rosszul. Az őrület egyelőre tehát folytatódik, a kérdés, hogy mikor lesz vége? Vajon kipukkad a lufi, és ha igen, mikor? Persze, a lufi lényege az, hogy jelenleg még nem látjuk a végét.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward