Titokban sokat fogyasztanak az új konzolok

Habár az új konzolok hatékony felépítéssel rendelkeznek, egy csomó áramot áldoznak fel azért, hogy gyorsabban álljanak készen.

Titokban sokat fogyasztanak az új konzolok

Habár az új konzolok rendkívül hatékony és energiatakarékos APU-egységek köré épülnek, az amerikai National Resources Deference Council új kutatása szerint valójában mégis jelentősen megdobják a háztartások áramfogyasztását. Játék közben, illetve különböző multimédiás felhasználási módok alatt ugyan az Xbox One és a PS4 jóval kevesebbet eszik, mint az előző generációs konzolok első verziói, azonban terhelés alatt mindkettő többet fogyaszt, mint az Xbox 360, vagy a PS3 legfrissebb revíziója.

A legnagyobb támadást az elektromos számlák ellen azonban mégsem ez követi el, hanem az új készenléti üzemmódok, melyek azt a célt szolgálnák, hogy a PS4 és az Xbox One pillanatok alatt felálljon, és készen legyen a játék indítására.

Fogyasztás a tipikus felhasználási módokban

Ezen kívül a kutatás megállapított még néhány kulcsfontosságú dolgot:

- Az új konzolok egy adott évben több áramot használnak majd el videolejátszásra, vagy standby módban, mint játékok futtatására.

- Az Xbox One és a PS4 éves szinten kétszer-háromszor annyi áramot használ el, mint az Xbox 360 és a PS3.

- Annak ellenére, hogy az új konzolok jóval erősebbek, mint a régiek, ez a kétszeres-háromszoros áramhasználati különbség a standby és bekapcsolt üzemmódokból ered, nem játékok futtatásából, illetve az Xbox One esetében abból is, hogy a TV-átvezetés miatt többet van bekapcsolva - ami azt jelenti, hogy a settopbox fogyasztása mellé bejön még az Xbox One 72W-os fogyasztása is.

- Bekapcsolt állapotban az Xbox One kevesebbet fogyaszt, mint a PS4, ugyanakkor az Xbox One jóval többet fogyaszt connected standby üzemmódban.

- Az Xbox One éves energiaköltségének fele a connected standby üzemmódból ered. Ilyenkor a konzol folyamatosan 15W-ot fogyaszt, amíg várja az "Xbox On" hangutasítást a bekapcsoláshoz, még az éjszaka közepén, vagy munkanapokon is, amikor alapvetően senki nem használná. A kutatás szerint ha ez így marad, akkor ez az Egyesült Államokban éves szinten 400 millió dollár extra áramköltséget jelent majd, ami megfelel egy viszonylag nagy, 750 megawattos erőmű éves termelésének.

- Az új konzolok azért behoztak néhány okos dolgot is az energiagazdálkodással kapcsolatban. A felhasználásától függően skálázzák a fogyasztást, és alacsony-fogyasztású módba kapcsolják magukat, ha sokáig nem tapasztalnak interakciót a felhasználótól.

- Videolejátszás esetében mindkét konzol 30-45-ször annyi áramot fogyaszt, mint egy dedikált eszköz - például az Apple TV vagy a Google Chromecast.

Fogyasztás megoszlása éves szinten a különböző felhasználási módokban

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward