The NADI Project – Olcsó húsnak híg a leve?

Ingyenes sétaszimulátort még úgysem telepítettem a gépemre…

The NADI Project – Olcsó húsnak híg a leve?

Ha egy játék induláskor olcsó, akkor általában vagy nagyon indie, vagy nem túl nagy durranás. Nos, a The NADI Project annyira olcsó, hogy ingyenesen játszható a Steamen, kíváncsi voltam hát, mit nyújt nekünk. A sétaszimulátor kifejezés manapság nem ismeretlen a játékosok előtt, viszont tartozik hozzá egy negatív felhang. Annyi a gond ezzel, hogy mintha azt sugallná, a karakterek gondolataival és érzéseivel foglalkozni, ezeket egy játék fókuszpontjába helyezni kevésbé fontos, mint például lövöldözni. A magam részéről azt is elfogadom adott esetben, ha kevés teendőnk van, de nagyon jó a történet és azt is, ha csak imitálnak valamiféle sztorit, mert inkább a játékmenet a lényeg.

Viszont ahogy a játékmenetre összpontosító játékok botladoznak, ha rossz az irányítás, a történetközpontú alkotásoknak is olyan sztorit kell kínálniuk, mely érdekes, leköt minket és arra késztet, hogy továbbhaladjunk. Nem vagyok benne biztos, hogy a The NADI Project ennek maradéktalanul megfelel.

A játék hasonló alapokra épül, mint például a Dear Esther vagy a Gone Home, tehát belső nézetes felfedezősdi, ahol mászkálás közben különböző nyomokból rakjuk össze az eseményeket. Főhősünk Jeremy, aki repülőgép-szerencsétlenséget szenvedve egy különös szigeten tér magához és fejében egy fiatal lány, Anna hangját hallja. Ahogy felfedezzük a szigetet, lassanként kiderül, miért élt itt a kislány és apja, és végül mi történt velük.

A legnagyobb gond a sztori megírásával van. A szereplők meglehetősen egydimenziósak, Jeremyről nagyjából annyi derül ki, hogy egy üzletember, aki gyakori fejfájásokkal küszködik. Az nem baj, ha egy ilyen típusú játék főhőse némileg titokzatos, de mi értelme bármilyen karaktert adni neki, ha az események semmilyen hatással nincsenek rá? Anna egy icipicit fejlődik talán, de sosem lesz több, mint egy magányos kislány. A játék fel-feldobál olyan grandiózus témákat, mint például azt, hogy ragadjuk meg az alkalmakat életünk megváltoztatására, de ezek sehogy sem kapcsolódnak a történethez.

A fő rejtélyt könnyen megfejthetjük szinte az elején és bár a játék vége felé van egy kis csavar, ez nem elég hatásos ahhoz, hogy felrázza a történetet. Így viszont, érdekes sztori és jó karakterek nélkül nem sok mindent nyújt a The NADI Project.

Technikai problémák terén sem állunk olyan jól. A grafika nem nevezhető túl rossznak, de a kurzor olyan kicsi, ráadásul fehér is, hogy könnyen elveszik a textúrák között, főleg az inventoryban. Ez eléggé megnehezítheti a tárgyak kombinálását vagy a fontos cuccok észrevételét a környezetünkben. A hang nem javít az élményen, leggyakrabban némi tengermorajt és saját lépteinket halljuk. Egy kis zene a kulcsfontosságú jeleneteknél sokat dobott volna a hangulaton. A történetet jobban eladta volna a szinkron, jelenleg viszont minden szereplő néma, gondolataikat csak írott formában közlik velünk, így kimarad a szinkronszínészek által közvetített érzelmi többlet.

Sajnos a játékmenet is problémákkal küszködik. Van néhány rejtvény, de mintha direkt hátráltatnának minket a megoldásukban. Egy barlangba például csak fényforrás birtokában mehetünk be, van is a bejárat mellett egy olajlámpás, de NEM LEHET FELVENNI! A sziget tele van olajoshordókkal, de NEM LEHET BELŐLÜK KISZEDNI SEMMIT a lámpához! Ehelyett, most figyeljetek, van egy fejsze a széfben (hogy miért tart bárki is egy fejszét a széfben, az jó kérdés), amihez meg kell keresnünk a nyitókód számjegyeit és végül a fejszével aprófát kell hasogatnunk, hogy aztán fáklyát gyártsunk belőlük. Valami furcsa okból az ajtók csak feszítővassal nyithatók, csákánnyal nem. Az egyes tárgyak teljesen értelmetlen helyeken vannak elszórva a szigeten, ami bár nem nagy, de a folyamatos ide-oda rohangálás hamar kiakasztja a játékost és elsöpri az előrehaladás futó érzését is.

Hogy van-e bármi a The Nadi Projectben, amitől ajánlható lenne? Nos, a fejlesztő Monkeys Tales Studio egy nagyon pici cég, tiszteletre méltó, hogy egy történet- és felfedezésközpontú játékkal akartak meglepni minket, ráadásul teljesen ingyen. Ha már minden hasonlót végigjátszottunk, ami a steames könyvtárunkban csücsül, akkor nyújthat némi szórakozást egy esős délutánon, de sajnos nem sokat ér el annak érdekében, hogy javítson valamit egy sokat kritizált műfaj megítélésén.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward