Tempest Citadel – Viharok és idegenek

A játék, amiben az emberiség a hóditó.

Tempest Citadel – Viharok és idegenek

50 %
{{ average }} %
  • Egy barátságtalan bolygó és számos ellenfél vár ránk a kalandban.
Szerzői értékelés
Szerző
50
%
Olvasói értékelés
Olvasó
Olvasói értékelés
{{ average }}
%
{{ average }}
%

Egy nap egy UFO zuhant le a Földön. A kutatások kiderítették, hogy az Indra nevű bolygóról érkezett, és egy csillagtérkép mellett egy segélyhívást is találtak a hajó a fedélzetén, amit annak titokzatos építői hagytak hátra. A világ vezetői összeültek, tanácskoztak, aztán úgy döntöttek, hogy embereket küldenek oda, de a háttérben a fő cél az lesz, hogy kémkedjenek az új szomszédok után, kiderítve róluk mindent, amit csak lehet.

2072-ben meg is érkezünk a lakhatatlannak tűnő Indrához a Cedar űrhajóval, az utazók lassan magukhoz térnek a hibernációból. A csapat kapitányát alakítjuk, akinek segítségére lesz egy számítógépes MI is, mely az egyik kedvencemmé vált a karakterek közül, meglepően filozofikus felvetéseivel. Jó vezetőként igyekszünk minél előbb felállítani egy bázist, aztán túlélni a folyamatos támadásokat a hozzánk hasonlóan idecsalogatott, a planétát felderíteni szándékozó ellenséges frakciók irányából, továbbá az örökös viharokat, melyek a bolygót gyötrik. Hazajutni nincs mód, így nekünk kell domináns erővé válnunk.

Galéria megnyitása

A játék szinte rákényszerít minket arra, hogy foglalkozzunk az embereinkkel. A fejlesztő brit Aartform Games sok időt fordított a különböző foglalkozás-típusokat megtestesítő tisztek hátterének kidolgozására és a megjelenítésükre. Ez főleg a karakterportrék változásán vehető észre, ahogy haladunk a történetben. Annak ellenére, hogy hivatalosan egy stratégiai játékról lenne szó, nekem inkább tűnt egy többféle befejezéssel rendelkező interaktív vizuális regénynek, melyben számos morális dilemmával szembesülünk, és vitathatlanul a történet a legfontosabb elem. Kis csavar, hogy az eleinte tiszta sci-finek tűnő felállásba később néhány fantasy-elem (mágia, sárkányok) is beszivárog.

Az látszik, hogy igyekeztek látványossá tenni a harcot, de szerintem nem igazán sikerült. A páncélok fejlesztése nem jelenik meg a katonákon, legalábbis nekem nem tűnt fel ilyesmi, és a fegyverek sem változtak vizuálisan, csak a harc közbeni viselkedés terén. Az egész játékra elmondható, hogy néhány részlettől, főleg a felhők között játszódó „jelenetektől” eltekintve nem túl látványos, bár ez persze önmagában nem nagy baj.

Rengeteg szöveget kell elolvasni a Tempest Citadelben, de ezt kicsiny adagokban kapjuk, így nem olyan feltűnő, és valószínűleg sokkal befogadhatóbbá válik azok számára, akik nem kedvelik az ilyesmit. Maga a sztori tartalmaz néhány lyukat, de mivel roppantmód lefoglal minket a kérdés, hogy ki a fene szólított ide mindenféle népséget, és hol van ez a bizonyos valaki, hajlamosak vagyunk átsiklani felettük.

Gyakorlatilag minden lehetőségünk attól függ, hogyan és hol állunk a (sajnos) lineáris történetben, legyen szó akár a több karakterhez való hozzáférésről, vagy az elérhető helyszínek bővüléséről, és ezzel az erőforrások megszerzéséről. Ha figyelmen kívül hagyunk egy küldetést, csapatunk megreked az adott szinten, és nem jutunk egyről a kettőre.

A csatározás kis területeken történik, mindkét oldal 6-16 egységgel vesz részt bennük. Alapesetben automatikusan lefolynak a harcok, de lehetőségünk van belenyúlni és mikromenedzselni csapatunkat: beállíthatjuk például, hogy melyik ellenfelet preferálják (mondjuk a legközelebbit, esetleg a leggyengébbet), mennyire legyenek óvatosak, vagy milyen formációban, illetve hány osztagra bontva támadjanak. Fel is lehet gyorsítani az eseményeket, de nekem valahogy úgy tűnt, hogy jobb eredményeket kaptam, mikor normál időben hagytam lefutni a dolgokat. Menteni csak csatákon kívül lehet.

Csapatainkat érdemes úgy összeállítani, hogy a katonák mellett orvosok és erőforrás-gyűjtögető scavengerek is legyenek benne. A mérnökök és kutatók részvétele kérdéses, talán bónuszokat adnak a talált zsákmány alapján, de ez nem volt teljesen világos.

Galéria megnyitása

A zene kifejezetten tetszett, kicsit metálos-rockos, enyhén nyolcvanas évekbeli beütésével kellemes hangulatot teremt. Szinkron nyomokban sincs és a hangeffektek sem túl erősek, de a háttérmuzsika gyakorlatilag megállás nélkül szól, így nem olyan feltűnő a dolog, a lövöldözés pedig úgyis átjön.

A Tempest Citadel eleinte kicsit kaotikusnak tűnhet, eltarthat egy ideig, míg rájövünk arra, hogyan működik. Tíz-tizenegy órányi játékidőt kínál, melyben a stratégiai elemeket túlszárnyalja a történet. A megvalósítás a négy évnyi munka ellenére hagy némi kívánnivalót maga után, ha nem szeretünk olvasni, alighanem egyszerűen unalmasnak fogjuk találni a játékot. A sci-fi és fantasy-elemeket is tartalmazó sztoriért érdemes belevágni, persze nem a jelenlegi húsz eurós steames áron, hanem mondjuk a feléért egy akcióban bezsákolva, vagy valamilyen csomagban megszerezve, de a komoly stratégiakedvelők inkább keressenek mást.

Galéria megnyitása

Galéria megnyitása grid_on

Összefoglalás

Tempest Citadel – Viharok és idegenek

Tempest Citadel – Viharok és idegenek

Tempest Citadel – Viharok és idegenek
Szerzői értékelés
50
%
Erős sci-fi történettel rendelkező stratégiai játék, melyben a sztorielemek dominálnak.
A karakterek hátterének kidolgozására nagy figyelmet fordítottak, a történet egyes kérdései fenntartják az érdeklődést. A dinamikus, rockos beütésű zene kifejezetten tetszett.
Ha nem szeretünk olvasni, könnyen unalmasnak találhatjuk a játékot, stratégiából pedig van sokkal jobb is.
{{ totalLabel }}
%
{{ userRateLabel }}

Neked ajánljuk

arrow_backward arrow_forward
Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward