A Polymorph Games a középkori városépítő mesterek szabadságát szeretné megragadni játékában, a Foundationben, így búcsút intettek a helyjelölő rácsozatnak. A munkához jelenleg a Kickstarteren gyűjtenek támogatásokat, a kért 59 ezer dollárhoz már nem sok hiányzik.
A Foundationre olyan elődök hatottak, mint a SimCity, a Crusader Kings, a Settlers, vagy az Europa Universalis. Középpontjában az organikus fejlődés áll. Egy „terraformáló ecsettel” zónákat hozhatunk létre és jelölhetünk ki a farmoknak, házaknak, és minden másnak. MI-vezérelt lakosaink ezekben a zónákban építkeznek majd, hogy növeljék városunkat. Az épületek bármilyen irányban felhúzhatóak, az utcákat a polgárok által használt ösvények határozzák meg.
A rendszer nagyon alkalmazkodóképes: ha egy házat két másik közé kellene rakni, de ezek nem párhuzamosak egymással, akkor az új épület a szükséges alakot veszi fel, és pont kitölti majd az űrt a meglévők között. Lesznek testreszabható katedrálisok, kastélyok, apátságok, házak is.
Jó földesúrként az emberekkel való viszonyunkat szintén ápolnunk kell majd. Létre kell hozni a nemességet, a papságot és a jobbágyokat, hogy új építési lehetőségeket kapjunk. A játékmenetet procedurálisan generált küldetések és történetalapú események színesítik. A farmokat, malmokat és pékségeket ugyancsak hozzáférhetővé kell tennünk, mielőtt használhatjuk őket.
A fejlesztők tervei szerint a modokat is támogatja majd a játék, és a trailer alapján a zenével sem lesz gond. Ez utóbbiért egyébként az Audinity felel, ők készítették a The Guild 3, az Europa Universalis 4 és a Crusader Kings II muzsikáját is.
Ha minden jól megy, a Foundation megjelenésére ősszel számíthatunk.