Teljesen keresztplatformos multiplayert akar a Microsoft

Nem csak a Steammel, de a konkurens konzolok rendszereivel is átjárhatóvá tenné az Xbox Live-ot, így akár a PlayStation Network is szóba jöhet.

Teljesen keresztplatformos multiplayert akar a Microsoft

A Microsoft indie-programjának vezetője, Chris Carla jelentette be, hogy a cég teljesen keresztplatformos multiplayert szeretne lehetővé tenni az Xbox Live felhasználóinak. Mivel a bejelentés az ID@Xbox részéről jött, sokan először azt feltételezték, hogy mindez csak az indie játékokra vonatkozni, Carla azóta viszont már egyértelművé tette, hogy nem ez a helyzet: bármilyen játékban lesz erre lehetőség.

De miről is van szó pontosan? A Microsoft egyértelműen azt szeretné, ha az Xbox Live-ot használó Windows 10-es és Xbox One-os játékok között magától értetődő módon működne a keresztplatformos multiplayer. Itt azonban nem állt meg a cég: a különböző "külsős" hálózatokat is be szeretnék vonni a többjátékos mókába, legyenek azok PC-n, vagy a konkurens konzolokon.

Ennek a lehetőségnek a beépítése kizárólag a fejlesztőkön múlik majd, és az Xbox Live felhasználóinak lehetősége lesz meghatározni, hogy csak a többi Xbox Live-felhasználóval kerüljenek össze, ha úgy akarják.

Az első ilyen cím a Rocket League lesz, ahol a PC-s hálózatot kapcsolják össze a konzolossal, és ha minden igaz, ez már a tavasszal működni fog. A készítők azt mondták, hogy a "többi platformról hamarosan nyilatkozunk", ami legalábbis arra utal, hogy nincs kizárva a PlayStation Network sem, hiszen ezen kívül a játék még ott érhető el.

Persze vélhetően a Microsoft célja első körben inkább a Steamre fejlesztő stúdiók bevonása lehet, de ne felejtsük el, hogy a múltban a vállalat többször hangsúlyozta, hogy a PlayStationön és Xboxon is elérhető Minecraft esetében azt szeretné, ha valamikor a jövőben platformtól függetlenül mindenki együtt játszhatna. A folyamat beindítására tehát a Minecraft vélhetően tökéletes lenne.

A Sony gyorsan reagált

A különböző újságok a bejelentést követően természetesen gyorsan betámadták a Sonyt valamilyen válasz reményében. A japán vállalat továbbra is nyitottan gondolkozik a keresztplatformos multiplayerről, de konkrét megerősítés sajnos nem érkezett.

A Sony elmondta, hogy a PlayStation már régóta képes a keresztplatformos többjátékos mód kezelésére, hiszen már 2002-ben lehetőség volt erre a PS2-re és PC-re megjelent Final Fantasy XI esetében.

"Továbbra is boldogan beszélünk erről a témáról bármelyik olyan fejlesztővel és kiadóval, akit érdekel a keresztplatformos játék" - folytatódik a hivatalos válasz. Sajnos ebben az egészben sehol nem említik konkrétan, hogy ebbe beletartozna a Microsofttal való közös munka, de tulajdonképpen nem is zárja ki.

A Sony jellemzően nyitott a hasonló kezdeményezésekre, és mivel ebben az esetben nincs szó elutasításról, vélhetően a vállalat megvárja a fejlesztők és kiadók véleményét, és annak megfelelően cselekszik majd.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward