A YouTube nagyon sok televíziónak alapkelléke már napjainkban, és éppen ezért a vállalat a hirdetéseket erre a felületre sem rest egyre nagyobb mértékben becsempészni. Most kiderült, hogy egy olyan új hirdetőfelületre is számítani kell már ezen túl, ami a képernyő jelentős részét elfoglalja.
A videomegosztó a hivatalos blogján jelentette be, hogy a tévéken is megjelent a Masthead néven emlegetett reklámfelület, amivel a weben már korábban is találkozhatott a nézőközönség. A gigantikus reklám a YouTube televíziós alkalmazásának a legtetején fog kirajzolódni, minden videót megelőzve, és a teljes képfelületnek nagyjából a felét elfoglalva. Ez a YouTube egyik leginkább kiemelt hirdetési felületének tekinthető, és minden bizonnyal nagyon sokat kell fizetnie azoknak a partnereknek, akik itt szeretnék viszont látni a reklámjaikat. Szóval érthető, hogy a YouTube pedig arra törekedik, hogy ez minél több helyen legyen ott.
A televíziók nagyon fontos fogyasztói eszközök a YouTube szempontjából. A vállalat a friss bejegyzésében elmondta, hogy a jelenlegi adatok szerint naponta 250 millió órán keresztül nézik az emberek a TV képernyőjén a szolgáltatást. És a vállalat felmérései azt mutatják, hogy az emberek tovább emlékeznek az olyan hirdetésekre, amik a YouTube TV alkalmazásán jöttek velük szembe, mint amiket a hagyományos televízió csatornákon láttak.
A Masthead nemcsak szimpla képi anyag megjelenítésére lesz képes, hanem videós hirdetések mehetnek majd itt. A vállalat elmondása alapján úgy fog működni a legnagyobb hirdetőfelület, hogy amikor betölt a televízión a YouTube nyitóképernyője, akkor még áll a reklám, de egy pillanat alatt elindul az animációja, néhány másodperc elteltével pedig életbe lép az automatikus lejátszás, és magától kiteszi a videót teljes képernyőre a készülék. Mivel ez nem lesz túlzottan magas minőségű, így attól nem kell tartani, hogy túlságosan nagy terhelést fog jelenteni a készülék vagy a hálózat számára, plusz nem minden masinán lesz meg az automatikus, teljes képernyős lejátszás, csak a támogatottakon. És hangsúlyozta a Google, hogy egy gombnyomással némítható, és egyszerűen átugorható vagy átgörgethető a Masthead.
A YouTube talán további változtatásokat is közölni fog az elkövetkezendőkben a televíziókkal kapcsolatosan. Hiszen most a hirdetések kapcsán hallunk erről, nemrégiben pedig arról számolhattunk be, hogy megszűnik a Leanback, vagyis a youtube.com/tv felület, amit HTPC-ken még mindig használnak.