Mostanában sokat beszélünk arról, hogy egy-egy új játék hogyan is fog futni PS5-ön és Xbox Series X-en, azonban érdekes módon mintha a stúdiók és a kiadók rendszeresen elfelejtenék, hogy ezek mellett ott lesz a gyengébb Xbox, a Series S is. Azt jelenleg szinte egyik játékról sem tudjuk, hogy a Microsoft kisebbik konzolján hogy fog teljesíteni, és láthatóan maga a Microsoft is leginkább a "világ legerősebb" konzoljára, meg a 4K-ra és a sok-sok fps-re koncentrál.
A Yakuza: Like a Dragon esetében azonban érdekes dolgokra derült fény.
Egyrészt a GameSpot már élőben kipróbálta a játékot Xbox Series X-en, ami alapján elmondható, hogy háromféle beállítás közül választhat a felhasználó:
- High Resolution - itt natív 4K-t kapunk, 30fps-sel.
- High Framerate - itt egyelőre pontosan meg nem nevezett, de valószínűleg 60 fölötti framerate elérése a cél, jelentősen visszavágott grafikával
- Norman - ez pedig 60fps-sel fut, az elérhető maximálishoz közelítő grafikai színvonallal.
Ezekkel kapcsolatban reméljük, hogy kapunk majd pontosítást a közeli jövőben. Rátérve azonban az Xbox Series S-re, a Sega PR-osa, Zack Reese egy livestream keretein belül erősítette meg, hogy mi a helyzet. Ezek szerint a Yakuza: Like a Dragon a gyengébb konzolon vagy 1440p-ben 30fps-sel fut majd, vagy 900p-ben (!) 60fps-sel.
Ha ez tényleg így van és a PR-os úriember nem tévedett, az azt jelenti, hogy az Xbox One-t hét éve kísértő 1600x900-as natív felbontáson fog renderelni egy next-gen konzol.
Persze, egy játék önmagában még nem jelent sokat. Könnyen lehet, hogy a Yakuza: Like a Dragon motorja egész egyszerűen nem megfelelően optimalizált az új hardverekre, és más címeknél ennél jobb eredményeket kapunk majd. Ezzel együtt azért mégiscsak ijesztően hangzik a dolog. A játék egyébként arra a Dragon Engine-re épül, mint előtte a Yakuza Kiwami 2, a Yakuza 6 és a Judgment, azonban menet közben átírták a next-gen konzolokra.
A Yakuza: Like a Dragon egyébként november 10-én jelenik meg PC-re, Xbox One-ra, Xbox Series S|X-re, Stadiára és PS4-re. A PS5-ös verzióra március 2-ig várnunk kell, akkor viszont ingyenesen frissíthetünk majd a PS4-es változatról. Az egyetlen szomorú dolog, hogy a mentéseinket nem lehet majd átvinni az új konzolra, így tehát ha most novemberben belevágunk a PS4-es verzióba, akkor tavasszal majd kezdhetjük az egészet elölről.