Steam - teljes gőzzel előre!

Hogyan jött létre a Steam és hogyan újul meg a rendszer az elkövetkező hónapokban?

Steam - teljes gőzzel előre!

A Steamet 2002-ben hozta létre a Valve. Először update platformként indult el abból a célból, hogy megkönnyítse a frissítések felrakását a cég játékaihoz. 2004-ben tűnt fel rajta első online megvásárolható játékuk, a Half Life 2, egy évvel később pedig már külsős cégek játékait is árulni kezdték. Az első ilyen a Rag Doll Kung Fu volt, a Qi Studios alkotása. Annak idején Gabe Newell a következőképpen fogalmazta meg a rendszer célját: "Meg akartuk találni a módját, hogy eladhassuk a játékokat, támogatást nyújtsunk hozzájuk, kommunikáljunk a vevőinkkel, és jobban megértsük a termékeinkkel kapcsolatos igényeiket, hogy e tapasztalatok alapján jobb játékokat készíthessünk. Senki sem épített ilyen rendszert, nekünk kellett létrehozni."

A Steam valóban egyre jobban alkalmazkodott a játékosok igényeihez, sok hasznos közösségi eszközzel bővült, elérhetővé váltak alatta a felhő alapú mentések, létrejött a Steam Workshop és a rendszer az elmúlt évek alatt teljes digitális disztribúciós hálózattá nőtte ki magát. Napjainkra egyre többen próbálják utánozni ezt az óriást és piaci részesedést szerezni a növekvő digitális média piacon (Origin, Windows 8 Store), egyelőre inkább kevesebb, mint több sikerrel. A Valve ugyanis az élen jár, és ezt a pozícióját újabb elemek bevezetésével szeretné megtartani. Az újdonságok bétatesztelése jelenleg folyamatban van, végleges megjelenésük augusztus végén, szeptember elején várható. Ezek a következők:

[bold]Játék központ (Game Hub)

[/bold]

Minden Steames játékhoz tartozik egy ilyen központ, ahol összegyűjtésre kerül a vele kapcsolatos összes hír, a kiadó illetve a játékosok által feltöltött videók, képek. Minden játékos témákat indíthat, kérdéseket tehet fel, kommunikálhat a többiekkel és a program alkotóival, itt érhetők el a Steam Workshop alatt készített modok és a Source filmkészítővel készített videók is. Olyan az egész mintha egy rajongói fórumot kombinálnánk egy Youtube csatornával, és mindezt nyakon öntenénk egy klassz modkereső felülettel. A felület statisztikai adatokat is megjelenít, láthatjuk, hogy játékunkat hányan játsszák Steam alatt.

Megújult barátok információs felület

Már napi bontásban láthatjuk melyik barátunk mivel játszik, milyen trófeákat ért el, és mit vásárolt Steamen. Láthatjuk a barátaink által létrehozott tartalmakat, és ezen a felületen keresztül is fűzhetünk megjegyzéseket a játékokhoz és értékelhetjük is őket.

[bold]Steam Green Light

[/bold]

A Valve bevezet egy új felületet, ahova a fejlesztők információkat tölthetnek fel fejlesztés alatt álló játékaikról és szavaztathatják a Steam felhasználókat a fejlesztésekkel kapcsolatban. Akik kellően lelkes rajongóbázist tudnak kiépíteni játékukhoz, azokkal a Steam megköti a disztribúciós szerződést. Erről az újdonságról korábbi cikkünkbenrészletesen is olvashattok.

Felhasználói programok árusítása

Ez az egyik legfontosabb újítás, szeptember 6-tól már nem csak játékokat, hanem teljes verziós felhasználói programokat is vásárolhatunk Steamen keresztül. A programok ugyanúgy felhasználói fiókunkhoz kapcsolódnak mint játékaink, és a frissítésről itt is a Steam gondoskodik. Ez az újítás sok ember életét fogja megkönnyíteni pl. sok rendszergazda szerezhet majd be cégeknek így alkalmazásokat, mert így kevesebb gondja lesz ezek naprakészen tartásával.

Big Picture Mode

A Steam is nyit az új technológiák felé, ha a kliensnél bekapcsoljuk ezt az opciót akkor az egész boltrendszer könnyen kezelhetővé válik érintőképernyőn, vagy éppen konzol kontrollerrel.

Linux támogatás

A Valve igyekszik saját játékainak többségét átportolni, remélhetőleg így sikerül minél több játék Linux támogatását megoldani. Hamarosan tesztelhető lesz. A Microsoft Windows 8-as terveinek tükrében a Valve különösen fontosnak tartja a Linuxos terjeszkedést.

A Windows 8 Store egyébként sok fejlesztőt aggaszt, mivel ahogy megjelenik majd, azonnali monopóliummal fog rendelkezni a PC felhasználók nagy többsége felett. Gabe Newell szerint a Windows 8 igazi katasztrófát jelentPC-s körökben, és ezzel a véleményével nincs egyedül, a fejlesztők közül a Blizzard, a Mojang, a Stardock és még sokan mások is egyetértenek vele.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward