Star Wars Outpost - egy soha el nem készült építkezős játék

Elsőre egy FarmVille-klónnak tűnik a játék, azonban a készítők szerint ennél jóval több volt benne.

Star Wars Outpost - egy soha el nem készült építkezős játék

Újabb szomorú tényre derült fény: a LucasArtsnál készült egy Star Wars Outpost névre hallgató, a fejlesztők szerint meglehetősen hardcore építkezős-stratégiai játék, ami sajnos végül sosem jelent meg. Az anyagot a LucasArts szingapúri stúdiója fejlesztett, több mint 30 ember dolgozott rajta, és mindössze csak pár hét kellett volna neki, hogy teljesen elkészüljön.

Így nézett volna ki egy település a Naboo bolygón

Galéria megnyitása grid_on

A dolog valahogy úgy nézett ki, hogy mielőtt a Disney felvásárolta volna a LucasFilmet, annak játékfejlesztő ága, a LucasArts lelőtte a legtöbb projektet annak érdekében, hogy átálljanak a casual játékokra inkább. Ennek esett áldozatul a Star Wars 1313, a Battlefront-stílusú Star Wars: First Assault, és jelen cikkünk alanya, a Star Wars Outpost is.

Annak idején lehetett róla hallani, hogy a 1313 és a First Assault mellett készült még egy harmadik játék is a LucasArts berkein belül, de akkor még nem tudtuk pontosan, hogy mi. Később még annyi kiderült, hogy egy "FarmVille"-szerű anyag lett volna, de a név nélkül nyilatkozó szingapúri fejlesztők szerint ez nem is állhatott volna távolabb a valóságtól, és valójában csak a játékról keveset tudó amerikai irodában gondolta úgy a vezetőség, hogy egy FarmVille-klón készül.

Elsőre tényleg úgy tűnhet, hogy a Star Wars Outpost egy mezei közösségi játék, amihez hasonlót ezerszámra találhatunk a Facebookon. És ugyan tényleg HTML5-ben programozták az egészet, és tényleg futtatható volt böngészőben és mobilokon is, a készítők szerint éppen azért lőtte le a projektet a LucasArts, mert túlságosan keményvonalas volt a játék, és így csak egy szűkebb réteget érdekelt volna.

Ez pedig egy település a Tatooine-on

A szingapúriak a Star Wars, a Settlers of Catan és az EVE keresztezéseként írták le az anyagot, és elmondásuk szerint mindig is egyfajta MMO-ban gondolkodtak, ahol a játékosok hatással vannak egymásra. A Star Wars-univerzum különböző bolygóin kellett volna vezetnünk egy-egy települést, azonban csak véges módon terjeszkedhettünk volna, és az erőforrások sem álltak rendelkezésre korlátlanul - éppen ezért más játékosokat kellett volna keresnünk, és velük együttműködnünk. Vagy éppen elárulnunk őket, és elvinni tőlük, ami kell. A szövetséges településekkel egy idő után összeköttetések alakultak volna ki, például kiépültek volna utak és kereskedelmi útvonalak.

Ezt követően fegyverekkel, hajókkal és egyéb eszközökkel támogathattuk volna akár a Birodalmat, akár a Lázadók Szövetségét, ez pedig hatással lett volna a galaxisban dúló háborúra. Ha az egyik vagy másik oldal került volna abszolút fölénybe, akkor ebből bónuszokat kaptak volna a megfelelő oldalon álló települések. A készítők elmondása szerint ugyan mikrotranzakciók bekerültek volna, de a játék soha nem volt pay-to-win.

A HTML5-ös alapok ellenére a játék teljesen 3D-s, azonban fantasztikusan kinéző kézzel rajzolt grafikai elemekből állt össze - a képek alapján bizony bitang módon hangulatosnak néz ki.

Több ezer kézzel rajzolt grafikai elemet készíttek el a játékhoz

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward