A Halo Online egy furcsa kísérletként indult a Microsoft részéről, melyet eredetileg csak Oroszországban, majd később Ázsia néhány más területén szeretett volna megjelentetni. Az anyagot a Halo: The Master Chief Collection csomagon is dolgozó Saber Interactive adta volna ki, a helyi orosz terjesztéssel pedig az Innova Systems foglalkozott volna.
Éppen ezért a nyugat számára túlzottan sosem volt érdekes az anyag, egészen addig, amíg lelkes rajongók (akarom mondani: ügyes hackerek) el nem kezdtek dolgozni azon, hogy kivegyék a free-to-play játékból a mikrotranzakciókat, és világszerte elérhetővé tegyék a Halo Online-t.
Erre úgy nyílt lehetőségük, hogy kiszivárgott egy amúgy csak viszonylag szűk körben elérhető alfa verzió, amit a hackerek rögtön nekiálltak szétszedni. Később aztán a Microsoft befoltozta az olyan hibákat, amik lehetőséget adtak volna a Halo Online mikrotranzakcióinak eltávolítására, ám néhány alfa- majd bétatesztet követően most inkább lelőtték a fejlesztést.
Pedig a Halo Online nem lett volna egyedi eset: az Actvision a Tencenttel összefogva hasonló elvek alapján készítette el Kína számára a Call of Duty Online-t. Azonban míg az bejött, a Halo Online nem.
A Microsoft egyik belsős forrása elmondta, hogy a redmondi nagyvállalat már legalább fél éve nem volt képes döntést hozni a Halo Online jövőjével kapcsolatban, így sem a Saber Interactive, sem pedig a fejlesztést segítő 343 Industries nem tudott előrelépni. Így biztos, hogy a Halo Online a jelenlegi formájában nem fog megjelenni.