Skyshine’s Bedlam – Elbaltázott apokalipszis

Az FTL óta nem szívtam kezdőként ennyit egy játékkal, pláne a legalacsonyabb nehézségen. Mikor már azt hiszed jó vagy, szembejön valaki vagy valami és pofánröhög.

Skyshine’s Bedlam – Elbaltázott apokalipszis

Talán a sport a legjobb hasonlat arra, amikor új kihívások és edzési fokozatok során egyre jobbá és jobbá válik az ember. A gyakorlás és a tapasztalat meghozza a gyümölcsét, és ha nem is lesz mindenkiből világhírű élsportoló, attól még szép eredményekre, lenyűgöző teljesítményekre lehet képes. A Skyshine’s Bedlam-mal kapcsolatban az a sanda gyanúm, hogy nem szeretne kiengedni az amatőr ligából. Sőt, ha véletlenül valamit jól is csinálok, mindent elkövet, hogy visszajuttasson a kezdőpontra, a startpisztolyt is eldugja, a pályát felszántja, a stadiont lebontja és a többi, a maradékot el lehet képzelni. Ilyen kezdeti élmény után az embernek (igen, a teszter is ember) kevés kedve van tovább próbálkozni, főleg, hogy a játék papíron, Kickstarteren amúgy nagyon is ígéretes koncepció és remek ötlet. Ugyan ki ne szeretné a poszt-apokaliptikus világokat, főként ebben a Mad Maxtől hangos évben, amibe még egy Fallout 4 is bele fog férni?

Az élet a Skyshine’s Bedlam világában sem egyszerű. Megkapjuk a „szent” küldetést, miszerint el kell érnünk Aztec City-t, a világ (és a térkép) másik felén, és akkor minden jó lesz. Ennek a hátteréről nem sokat tudni, hogy mi is a „jó”, de a kudarc egyenlő a halállal, úgyhogy nekivágunk egy hatalmas busz/erődítmény monstrumban. Az emberi faj képviselőjeként indulunk, de később lehetőségünk lesz más fajok/nációk járművét is elérni. Ellenségből pedig ugyancsak nincs kevés, ezen a téren minden olyan kreatúra előkerül, ami a Mad Max féle letisztultabb világból kimaradt. Elszabadult, mesterséges intelligenciát hordozó robotok, kiborgok, ocsmány mutánsok, valamint martalócok hordái várnak arra, hogy lemészárolják kis csapatunkat. Általában egész jó esélyük is van erre, mivel a játék nehézségi szintjének belövése nem sikerült a legjobban (nagyon finoman fogalmazva). Emellett folyamatos gondot fog az is okozni, hogy elegendő élelmet, üzemanyagot és energiacellát szerezzünk. A járművünk értelemszerűen nem megy tovább, ha üres a tank, az emberek és a katonák élelmiszer igényét sem hanyagolhatjuk, a fejlesztéshez pedig a már említett energiacellák szükségesek. A nukleáris hulladékkal teleszórt pusztaság pedig könyörtelenül benyújtja a számlát minden hibánkért és közben biztosan jobban szórakozik, mint az egyszeri játékos.

A nyersanyagok gyűjtögetése és a fejlesztések mellett a harc teszi ki a játék nagy részét. Egységeink zöldfülű kezdőként indulnak, és jó részük nem is fog ennél feljebb lépni. Jó dolog végignézni a tutorial videókat, de még így is bőven marad mit kitapasztalni, ami egyben azt is jelenti, hogy sokszor el fogunk halálozni. Hogyan is jellemezhető röviden a Bedlam körökre osztott harcrendszere? Az FTL óta nem szívtam kezdőként ennyit egy játékkal pláne a legalacsonyabb nehézségen. Mikor már azt hiszed jó vagy, szembejön valaki vagy valami és pofánröhög, de legalábbis megtizedeli a katonáid két kör alatt. Hiába élted túl a harcot, ez egyet jelent a game overrel. Ja igen, említettem, hogy easy-n indítottam a játékot? Mielőtt bárki is felhördülne, hogy a képességeimen kéne elgondolkodnom, jelzem, hogy számomra a könnyű fokozat azt jelenti, hogy hátradőlök, és ha kikapcsolom a monitort, kikötöm az egeret és a billentyűzetet, még akkor is alig halok bele a kihívásokba. Ezért hívják könnyűnek, nem pedig olyan nehézségűnek, ahol egy-két hiba után kezdhetjük nyugodtan előröl.

A kezdeti sokkon túllépve viszont előjön a játék stratégiai oldala, és ez is megérdemel pár szót. A katonáinkat illik jól ismerni, mert nagyon különböző képességekkel és életerő mennyiséggel bírnak. A mesterlövészünk szó szerint egy ütéstől meg fog feküdni, de a pajzsos tankot akár 3 lövés túlélésére is hitelesítették. Látszik, hogy hamar le kell rendeznünk a harcot, ugyanis -fedezék ide vagy oda- nem bírnak sokat a katonáink. A harc pedig egyszerű szabályok szerint zajlik. Minden körben 2 pontunk van, amik beválthatók 1 lövésre vagy 1 mozgásra. Lőni csakis a megfelelő távolságból tudunk, ami fegyverenként eltérő, hiszen nem mindegy, hogy sörétest, vagy mesterlövész puskát markolunk. A két pont elköltése után az ellenség jön, és ez így megy szépen körbe-körbe. Külön csavar, hogy minél kevesebbet viszünk belőlük a csatába, annál nagyobb jutalom üti a markunkat a végén. Mobil erődünk is beleszólhat a harcba, hiszen a felszedett energiacellákat nemcsak fejlesztésre használhatjuk. Segítségükkel az erőd képességeit is bevethetjük, ami vagy egy sebző AoE lövés, vagy valamilyen rövid ideig tartó egységeinket segítő hatás, mondjuk egy energiapajzs. Egységeink bizonyos mennyiségű megölt ellenség után lépnek szintet, de ez nem feltétlenül egyszerű feladat. Ahogy haladunk a térképen, folyamatosan növekszik a veszély mértékét jelző csík is, ami a csatákban egyre több ellenséget jelent. Bedlam pusztaságában különféle hősök is kószálnak, akiket, ha megtalálunk és legyőzünk, csatlakoznak hozzánk. A permadeath ettől még rájuk is ugyanúgy vonatkozik, egy csata után pedig idő kell a sérülésekből való felépüléshez is, úgyhogy jól gondoljuk meg hol és mikor vetjük be őket.

Azt gondoltam az elején, hogy egy nagyon jó hangulatú kritikát fogok írni a Skyshine’s Bedlamról, mert kívülről nézve remek ötletek és keret jellemzik a játékot. A humora is nagyon el lett találva, cinikus, sötét és nincs túllihegve. A karakterek, rajzok és az ellenségek is jól ki vannak dolgozva, sokat adnak a hangulathoz. Az egész ott borul meg, amikor az ember játszani szeretne, és mondjuk 10 percnél tovább túlélni. Nem gondolom, hogy a gyakorlás és a játék kiismerése olyan sokat dobna az élményen, mert nem mindenki tartja örömtelinek, hogy folyamatosan kudarcok érik és könnyű fokozaton is megszenved minden lépésért. Én határozottan örülnék, ha a visszajelzések alapján kapna egy új átgondolást a játék, mert „amúgy” szívesen töltenék még időt vele, ahogy az FTL is hamar kedvenccé vált, úgyhogy reméljük a legjobbakat.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward