Shuhei Yoshida a PS4-ről

PS4, független fejlesztők, innováció, a Remote Play és a négyszemű emberek.

Shuhei Yoshida a PS4-ről

A Sony World Wide Studios elnöke, Shuhei Yoshida egy Gamescomon adott interjúban elmondta, hogy nem cége döntött úgy tudatosan, hogy olyan sok indie játékot ad ki exkluzívan PS4-re, a dolog "természetes módon történt", mivel "beindult az indie játékok ökoszisztémája".

A Sony egy ideje már úgy döntött, hogy támogatni fogja a független fejlesztőket, és mivel a jövő a digitális tartalmak felé mutat, könnyebbé válik a kis fejlesztőknek hogy szélesebb közönséghez is eljussanak. "Arra akarják összpontosítani erőiket, hogy nagyszerű játékokat készítsenek, és ez az egészséges hozzáállás."

Yoshida elmondta, hogy a hagyományos játékiparnak természetes, hogy nagyon konzervatívan áll az általa fejlesztett játékokhoz, ez különösen igaz a nagyobb stúdiókra, ezért fontos, hogy a kisebb csapatok számára valami egyedivel rukkoljanak elő. Amikor a nagy címekről van szó, általában ugyanazokról az emberekről beszélünk. A kis stúdiók azért is fontosak, mert új ötleteket hoznak a platformra.

A kisebb játékok megalkotása a Sony-t is foglalkoztatja, de jelenleg nem ez áll figyelmük középpontjában. "Egészséges dolog a fejlesztők számára, hogy valami újat próbáljanak ki. Vannak emberek, akik ugyanazon a sorozaton dolgoznak hat évig, ezért jó, hogy csapataink szabadon engedhetik kreatív tehetségüket. Ezért nem korlátozzuk belső fejlesztőinket abban, mit csinálnak, így belekezdhetnek kisebb projektekbe is, de általában nagyokon szoktak dolgozni."

Mielőtt a Sony innovációba fogna, szeretné biztosítani, hogy a PS4 rendszerarchitektúrája megfeleljen a rá váró feladatoknak. Egyelőre arra koncentrálnak, hogy minden kész legyen az indulás előtt. A szoftver és hardver csapatok már hosszú ideje éjt nappallá téve dolgoznak, ezért ha lesz idejük arra, hogy megismerjék az emberek véleményét a PS4-gyel kapcsolatban, akkor bizonyára jó hatással lesz rájuk, amit hallani fognak. Yoshida is kíváncsian várja már a reakciókat.

"A rendszernek kell jónak lennie, még mielőtt az innovációról beszélhetünk. Technológiai szempontból minden lehetőséget megvizsgáltunk, és minden potenciális eszközt, amelyet betehetnénk a PS4-be, és úgy érezzük, hogy nagyon jól választottunk. Már csak a fejlesztőkön múlik, hogyan használják a technológiát, és amit kihoznak belőle, arra fogják majd mondani az emberek, hogy ez igen, ez valóban innovatív."

Yoshida, akit szeretünk beszólásai, jó szövegei és őszinte válaszai miatt szintén egy Gamescomos interjúban arról beszélt, hogy a Sony a Vitán a kereszt-kontroller támogatás helyett inkább a PS4-es Remote Playre koncentrál. Kipróbálták a két képernyőn (tv+Vita) való játékot a LittleBigPlanettel, és bár a dolog elméletben jól hangzott, a gyakorlatban kiderült, hogy az emberek nem tudtak egyszerre két képernyőre figyelni, mindig meg kellett mondani nekik, melyiket nézzék. "Az embereknek nincs négy szeme, ezért inkább a Remote Play-re koncentrálunk. Szeretek a Vitával konzolos játékokat játszani az ágyban."

A PS4 november 29-én jelenik meg Európában. Yoshida elmondta, hogy a hangsúlyt most a PS4-re helyezik, de a továbbra is támogatják a PS3-at, csak kicsit máshogy, mint eddig.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward