RTS konzolon? A Relic kitalálta!

A Relic rájött egy megoldásra, amivel megfelelően lehetne irányítani RTS-eket kontrolleren. Csak senkinek nem mondja el.

RTS konzolon? A Relic kitalálta!

Nem példa nélküli, hogy RTS-játékok jól működjenek konzolon. Elég megnézni az Age of Empires fejlesztői által készített Halo Warst az Xbox 360-on, ahol nem csak a grafika, a körítés és a hangulat volt rendben, de a játszhatóság is remek volt.

Persze ettől függetlenül ha RTS-re gondolunk, akkor automatikusan az egér-billentyűzet páros ugrik be. Nem feltétlenül csak azért, mert mindentől függetlenül az eddigi stratégiákat így a legjobb irányítani, hanem azért is, mert a műfaj rajongói eléggé konzervatívak. Ezért lehetséges az, hogy a stratégiai játékok az utóbbi években gyakorlatilag változatlanok maradtak: "A tipikus RTS-közönségnek különös kapcsolata van a változásokkal. Ez egy olyan közönség, ami rendkívül konzervatív, és leginkább csak stratégiákkal játszik. Tehát ha újítani szeretnénk, akkor az csak lépésről lépésre lehetséges. Először egy kis szeletét kell bemutatni annak, ahova végül el szeretnénk jutni. Mert ne legyen félreértés: lenne mit újítani a műfajon bőven" - nyilatkozta Quinn Duffy, a stúdió fejlesztési vezetője.

A Relic szerint például örömteli lenne, ha a játékaikat el tudnák hozni konzolokra is. Itt nem feltétlenül a Dawn of Warról, vagy a Company of Heroesról van szó - azt még Duffy is elismeri, hogy főleg az utóbbi, fedezékre épülő, osztagirányítós játékmenete nehéz lenne kontrolleren. "Mindig is szó volt arról, hogyan működhetnének az RTS-ek konzolon. Mi is folyton ezt kérdeztük magunktól. De most úgy hisszük, hogy előálltunk egy remek megoldással, amiről viszont nem fogok most beszélni".

"Vannak olyan dolgok, melyeken már évek óta agyalunk, de még nem valósítottuk meg, mert szerettük volna látni, merre tart a technológia, a piac, az irányítás és az érintőfelületek népszerűsége" - mondta Duffy, majd hozzátette, még ha készítenek is játékot konzolra, az nem valószínű, hogy a PC-sek valaha a konzolosok ellen játszanak majd, mert mindentől függetlenül az egér és a billentyűzet ideálisabb irányítási mód marad majd erre a műfajra.

Duffy egyértelművé tette, hogy a Relicet nagyon érdekli a PS4 és az Xbox One, hiszen a grafika és a hangzás terén remekelnek. Már csak egy olyan játékot kell kitalálniuk, ami jól működne konzolon.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward