A reklámokat a felhasználók általában nem tolerálják, a legtöbben azokat az appokat alkalmazzák, amikben nincsenek hirdetések, esetenként ezért veszik meg az emberek a programokat. Éppen ezért a vállalatok nagyon ritkán nyúlnak ilyen bevételszerzési eszközhöz, de a Realme most úgy döntött, hogy megpróbál ajánlásokkal extra bevételt szerezni.
A Realme a BBK Electronics berkeiben jött létre, egy nagyon fiatal, de hatalmas sikereket elérő márkáról van szó, ami eredetileg az Oppo égisze alatt született meg, de ma már nagyrészt a maga útját járja, és a statisztikákban is általában külön kezelik. A Xiaomi megoldásaival vetik össze a Realme eszközeit, és nem ritka az, hogy a Realme keveredik ki győztesen a tesztekből.
Egy igazi sikersztori a Realme, hiszen folyamatosan ott van a leggyorsabban növekedő márkanevek listáján, és szinte pillanatok alatt kiemelkedő pozícióba került több piacon is. A Counterpoint elemzői adatai alapján például Indiában már 16 százalékos részesedéssel szerepelt 2019 harmadik negyedévében. És ebben a régióban egyetlen esztendő leforgása alatt a hatszorosára (!) növekedett a forgalma.
Annak viszont valószínűleg sokan nem örülnek majd, hogy a Realme eldöntötte, hogy bevezeti az ajánlásokat, amik lényegében reklámnak minősülnek majd attól függetlenül, hogy milyen formán jelennek majd meg a rendszerben. A ColorOS 6-tól különböző linkek és appajánlások várnak majd a tulajdonosokra. Ezeket az ajánlásokat a rendszer új programok telepítését követően fogja mutatni bizonyos helyeken az operációs rendszerben.
A Realme azonnal leszögezte, hogy ezt ki lehet majd kapcsolni. Mindössze egyetlen kapcsolója lesz a beállításokban, és, ha ezt „átbillenti” a felhasználó, akkor azonnal el is tűnnek a kéretlen tartalmak. A beállításokon belül a további opciók közé tette a ColorOS-ben a Realme az újdonság kezelőjét. Kiemelte a Realme, hogy az adatokkal rendkívül körültekintően bánnak, nem kell attól tartani, hogy az információk rossz kezekbe kerülnek, és kifejezetten ügyelnek arra, hogy a törvények szabta keretek között mozogjanak.
Az mindenképpen örömteli, hogy a Realme kikapcsolhatóra tervezte az ajánlóját, viszont látni kell azt is, hogy nem fog mindenkihez eljutni az az információ, hogy ezt ki lehet iktatni. És ezek a felhasználók kapják majd a reklámokat alapértelmezetten, mivel ez az indulás pillanatától élesítve lesz.
Voltak már más cégeknél is ilyen próbálkozások, de eddig nem sok tudott fennmaradni. Kíváncsian várjuk, hogy a hazánkban is egyre népszerűbb Realme számára milyen eredményt hoz az ez igencsak megosztó újítás. De egyébként a cég elmondása alapján erre azért van szükség, hogy fenntarthatóbb legyen az üzleti modellje, mivel most az okostelefonokon elképesztően vékony a profit.
Amennyiben semmiről nem szeretnétek lemaradni, mindenképpen kövessetek minket az Instagramon, a YouTube-on és persze a Facebookon egyaránt.