I. oldal
Órák óta lovon vagy. Talán éjfél is elmúlt már, behunyod a szemed, de egy hegyes fenyőág hamar visszaránt a valóságba, ennyi, nem mehetsz mélyebbre. Az erdőben kell töltened az éjszakát. Sűrű csönd járja át a fákat, csak reménykedsz, hogy nincsenek erre farkasok, leszállsz az öreg telivéredről, megpacskolod az oldalát, s amikor hátrafordulsz, felfedezel némi pislákoló fényt a távolban. Utazók tán, vagy banditák? Nesztelenül megpróbálsz közelebb osonni az idegenekhez, rálépsz egy ágra, az nagyot reccsen alattad, néhány pillanatig levegőt sem veszel, szerencsére csak te hallottad, de bajba is sodorhatott volna. Ki tudja, hogy milyen emberek járnak erre ilyenkor, ha jófélék, talán megosztanak veled egy kis whiskeyt lefekvés előtt, de ha rosszak, azt is tudnod kell, még pár lépés, a szikla mögül pont belátni a kis völgyet.
Gondolataiba feledkezett, fáradt cowboy üldögél magányosan a tábortűz mellett, ruhája koszos, arca alvadt vértől fekete. Emberhúst majszol. Letépett karok és csonka lábak hevernek az avarban, előbújik még pár ilyen a felborult szekér mögül, ocsmányak, mintha egyenesen a pokolból jöttek volna. Hússzag üti meg az orrodat, hányingert érzel, megfordulsz és rohanni kezdesz, nem tudod, hogy mik ezek, az egyik talán a szemedbe nézett, lépsz néhányat, de belerúgsz egy gyökérbe, s a világ kifordul alólad. Mindent elönt a sötétség. Csípős szellő simogat végig, már nem harcolsz, nem tudsz, és nem is akarsz. Egy koszos, lapos, szürke kő a felelős bódult elmédért, kínzó fejfájással köszönt a reggel, talán álmodtad az egészet, egyben vagy, elindulsz haza, régen láttad már a szerelmedet, talán a kis Jack is nagyot nőtt.
A Red Dead Redemption: Undead Nightmare rettenetes képet fest elénk. A préri kihalt, a valaha nyüzsgő városokat leégett épületek és betört ablakok csúfítják, egy rejtélyes kór söpörhetett végig, pusztító erővel. A holtak kikeltek a sírokból, alig vannak már túlélők, John Marstont az otthon melege helyett két fenevad várja, megkötözi őket, többet nem tehet. Gyógymódot kell keresnünk, a Rockstar vadnyugati játékának harmadik, s egyben legnagyobb kiegészítője hatalmas kalandra invitál minket, vérszomjas zombik törnek ránk minden sarkon, át kell verekedni magunkat a hordán, majd kideríteni, hogy mi történt, mi okozta ezt az egészet. A fő történeti szálnak már majdnem a végénél járunk, hősünk menekülni kénytelen, túlélőknek kell segítenünk, jótettünkért cserébe pedig értékes pletykákkal lehetünk gazdagabbak.
II. oldal
A végigjátszás során nyolc főküldetés, és hat kisebb megbízás vár ránk. A feladatok ezúttal sem lineáris sorrendben várnak megoldásra, már a játék elején kétfelé válik az utunk, elmehetünk felkutatni a rejtélyes hegyiembert, vagy segíthetünk egy Fort Merceri idegennek, aki elixírt tud készíteni a kór leküzdésére. A bemelegítő küldetések után komolyabb izgalmak várnak ránk, amikor barátunk a lezárt határon akar átszökni, egy egész hadsereggel kell szembenéznünk, de ezen kívül megfordulunk még a városi temetőben, Armadilloban, Plainviewban, illetve felfedezhetjük Mexikó korábban nem látott területeit is. A kór körüli rejtély pedig hamarosan megoldódni látszik, a munkával töltött órák nem lesznek hiábavalóak, John Marston ezúttal is maradandót alkot a vadnyugaton.
Élőholtakkal harcolni nehéz és hálátlan feladat. Ha megölsz egyet, akkor rád támad még három, villámgyorsak és tömegben mozognak, sokszor időd sincs elfutni, lerántanak a lóról, és azonnal a nyakon harapnak. A korábbi lassú és megfontolt taktikát elfelejthetjük tehát, véres rémálomban vagyunk, s ha ez sem lenne elég, boltok híján ezúttal tölténnyel se leszünk igazán ellátva, spórolnunk és kutatnunk kell a túléléshez. A fenevadak gyors és hatásos félreállításához fejlövés szükségeltetik, különben felkelnek, de vannak új eszközeink is melyek segítenek a harcban: a tölcsércsövű mordály olyan, mint egy sörétes puska, csak hatásosabb, a fáklyával pedig lángra tudjuk lobbantani a rohadékokat. Ha közéjük vágunk egy szenteltvízzel teli üveget, akkor lángra kap mindegyik, de van robbanó flaskánk, illetve egy olyan különleges szerünk is, mely magához vonz mindenkit a környékről, mi pedig gondtalanul megléphetünk, fel se fog tűnni a zombiknak.
A vadon ezer veszélyt rejt, az élővilágban nincs olyan állat, ami megúszta volna az átváltozást. Az erdőkben találkozhatunk vérmedvével, denevérrel, élőholt vadlovakkal és hegyi vaddisznókkal, a prérin farkasok és bikák portyáznak, a legfélelmetesebbek viszont a mexikói chupacabrák, és az apokalipszis lovai, vörösen izzó szemük már messziről bajt jósol. S jó hír, hogy az egyjátékos kalandok mellett a multiplayer is kiegészült, nyolc új karakter mellett kettő új mód várja, hogy összekapjunk a barátokkal. A land grab egy területfoglalós játék, klasszikus western karakterekkel, hét város felett vehetjük át az irányítást, s minél tovább tudjuk megtartani a területet, annál több pont üti a markunkat, míg az undead overrunban hullámokban támadó zombikkal kell felvennünk a harcot.
III. oldal
A rendezés fantasztikus lett. Az események teljesen beleilleszkednek a történetbe, csak olyanokat ölhetünk meg, akik az eredeti Red Dead Redemption végén sem szerepeltek már, a később is feltűnő karakterek viszont nem változnak át, vagy megússzák a mészárlást. Trükközni pedig nem lehet, ha Abigailt, vagy Jacket megpróbálnánk elhallgattatni, akkor John a szívéhez fog kapni, és meghal, mindez pedig nyitva hagyja előttünk a legfontosabb kérdést. Ha álom-e az egész, akkor miért ennyire pontos minden részlet, és miért nem lehet következmények nélkül cselekedni, ha viszont ez a sok rettenetes dolog tényleg megtörtént a hőseinkkel, akkor hogyan tudják feldolgozni, és miért nem hallunk róla egyetlen utalást sem a későbbiekben? Egyértelmű válasz nem létezik, a fantáziánkra van bízva, hogy miként értelmezzük az eseményeket. Érdekesség pedig, hogy már magát a történetet is elcsípett beszélgetésekből kell összeraknunk, csak Mexikóban derül ki például, hogy már egy hete tart ez az egész, Superior nővér hinti el, amikor az odaveszett énekkarról beszél. Sötét és misztikus dolgok történnek tehát körülöttünk, de éppen ez teszi az Undead Nightmare eseményeit izgalmassá és hátborzongatóvá.
Tökéletes kiegészítővel van dolgunk, azonban akad pár visszatérő hiba, mely bár a teljes játékban is megvolt, de most a DLC-re is rányomja a bélyegét. Ilyen például, hogy rengeteget kell utazni. Már a második, vagy harmadik küldetésnél el kell mennünk a térkép végébe, majd várnak minket a hegyek, virágot kell szednünk az ellenszerhez, folyamatosan harcolva élőholtakkal, és állatokkal egyaránt, majd még vissza is kell mennünk oda, ahonnan indultunk. Így nem nehéz kitölteni a játékkal töltött órákat, ráadásul maguk a zombik is annyira agresszívak, hogy sokszor lehetetlen velük felvenni a harcot. A casual célzás azonnali fejlövést tesz lehetővé, de akkor oda a kihívás, ha viszont kikapcsoljuk, akkor elég két-három ellenfél, majd egy rossz mozdulat, s nekünk végünk, kezdhetjük elölről a küldetést.
A látvány nem változott sokat. Technikailag ugyanazt látjuk, mint az eredeti játékban, csak az atmoszféra más, a kietlen városoktól és a ködös erdőktől libabőrös lesz a karunk, az eredmény letaglózó, nincs rá jobb szó. A fertőzötteket nagyon jól megcsinálták, a ruhájuk koszos és vérfoltos, sántítanak, hörögnek és látszik rajtuk, hogy képesek lennének élve széttépni bárkit, az embernek a szíve kiugrik a helyéről, amikor a sötétben megjelenik egy. A játékélmény döbbenetes, aki szereti George A. Romero fantáziavilágát, annak a DLC nagyon be fog jönni, csak az erőltetett hosszal van gond, mert a rengeteg utazás és a kevés ötlettel megalkotott küldetések egy idő után lefárasztják az embert.
IV. oldal
A Red Dead Redemption: Undead Nightmare csomag 800 MS pontért, vagy 8 fontért cserébe letölthető az Xbox LIVE és a PSN hálózatokról, de november végén dobozos változatban is megjelent, melynek megvásárlásával egyben hozzájutunk a Liars and Cheats és a Legends and Killers című kiegészítőkhöz is. Természetesen achivevementekből és trófeákból sincsen hiány, jár pont a 100%-os végigjátszásért, a nagyobb küldetések elvégzéséért, a hegyi ember megöléséért, és a kiemelkedő multiplayer teljesítményekért is, teljes értékű tartalom ez, megéri a pénzét.
A játékkészítők nagyon rákattantak a zombi világra, a holtak a Call of Duty kampányának végén is visszatértek, ráadásul nem is az első alkalommal, most azonban nem egy egyszerű, mini kiegészítővel van dolgunk. Az Undead Nightmare a teljes Red Dead Redemption sága része, egy félelmetes, megmagyarázhatatlan mellékvágány, mely képes új erőt adni a játék felé táplált szerelmünknek, minden RDR tulajnak érdemes elgondolkoznia a beszerzésén.
Platformok: Playstation 3, Xbox 360
Tesztelt platform: Xbox 360