Project Morpheus: az új prototípus 120Hz-es!

Bár még nem a végleges változatot hozták magukkal a GDC-re a Sony mérnökei, elmondásuk szerint a mostani prototípus már nagyon közel áll ahhoz, amit végül ki fognak

Project Morpheus: az új prototípus 120Hz-es!

Éjfélkor a Sony tartott egy rövid, félórás előadást, amin bemutatta a Project Morpheus aktuális változatát. A tavaly demózott készülékhez képest sokat fejlődött a PlayStation 4-hez készülő VR szemüveg, néhány adattal igencsak sikerült meglepnie minket Yoshidának, aki a prezentációt tartotta.

Minden ilyen eszköz sarkalatos pontja a képernyő, és a Morpheusban jelenleg egy 5,7 colos, RGB alpixel elrendezésű OLED panel található, Full HD-s, azaz 1920*1080-as felbontással. Az RGB elrendezés azért fontos, mert jelenleg ez nyújtja a legjobb képminőséget, és ha már egyszer ilyen közel van a szemünkhöz a képernyő, akkor már nem mindegy mit nézünk (viszonyításképpen az Oculus Rift Pentile Matrixos elrendezésű jelenleg, de ez még változhat). Az igazán meglepő azonban nem ez, hanem hogy a panel 120Hz-es, és a PS4 támogatja is ezt a képfrissítési sebességet. Yoshida szerint ez egy olyan apróság, amit eddig igyekeztek titokban tartani. Ha HDMI 2.0-s kimenete lenne a gépnek, akkor a 4K sem jelentene neki problémát 60Hz-en, úgyhogy valószínűleg HDMI 1.4b van a PS4 hátulján.

A virtuális valóság szemüveg 100 fokos látószöget biztosít a játékokban, a késleltetése pedig mindössze 18ms, ami nagy előrelépés az elődhöz képest. Szükség is van erre, mert a késleltetés az egyik legnagyobb problémája ezeknek a készülékeknek, a Rift fejlesztőcsapata is nagyon sokat dolgozik azon, hogy minél lejjebb szorítsa.

Térjünk vissza egy kicsit 120Hz-re, aminek a kihasználásához 120fps-es játékokra lenne szükség egy olyan konzolon, amin sok játék ezen a felbontáson jelenleg is 30fps-sel fut. Nos, a helyzet az, hogy a Sony bíztatja a fejlesztőket, hogy próbálják meg 120fps-re belőni a játékaikat, de az se gond, ha valaki a 60-at választja, ekkor a PlayStation 4 kitölti a köztes képkockákat. Ez alá viszont nem lehet menni, 30 fps túlságosan kevés lenne egy VR sisakos játékhoz.

A Morpheus képernyős része egyébként könnyen felhajtható, hogy ránézhessünk a kontrollerre, vagy amire szeretnénk, tehát nem kell állandóan lerángatnunk a fejünkről, ha el akarunk intézni valamit a való világban. Ha viszont visszatérünk a virtuálisba, akkor már teljes 360 fokban követheti fejmozgásunkat a PlayStation Camera, mert már 9 LED van a „sisakon”, amit figyelhet. A szemüvegeseknek sem kell aggódniuk, a legtöbb könnyen elfér a Morpheusban, nem kell majd kontaktlencsére váltani csak azért, hogy az ember élvezhesse a 3D-t.

A Sony frissített is néhányat a tavalyi demóiból, ezek kipróbálhatóak a GDC-n, és van is köztük olyan, ami 120 fps-sel megy. Az irányítás történhet Dualshock 4-gyel, vagy Move-val is, játéka válogatja, és utóbbi előny lehet az Oculushoz képest. Amiben lemaradhat a Morpheus, az inkább a felbontás, mert a HDMI 1.4b limitációi miatt valószínűleg marad a Full HD a végleges változatban is, míg a jelenlegi információink szerint a legfrissebb Rift 1440p-s, de nem 120Hz-es.

Végül már csak két kérdés maradt valószínűleg mindenki fejében: mikor, és mennyiért? Nos, utóbbira nem tudjuk a választ, de a megjelenés 2016 első felében lesz, szóval még egy évet kell várni a Sony VR szemüvegére. Addigis elviszik mindenhova ahova csak tudják, legközelebb talán már AAA játékot is láthatunk rajta. Az E3-ra még több infót és demót ígért Yoshida, valószínűleg a konferenciájuknak is fontos részét képezi majd a Morpheus.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward