Profitot hozott a Child of Light

A Far Cry 3 kreatív rendezője bebizonyította a Ubisoftnak, hogy kisebb költségvetésű projektekkel is tudnak hasznot szerezni.

Profitot hozott a Child of Light

Körülbelül két éve annak, hogy Patrick Plourde, a Far Cry 3 kreatív rendezője bemutatta a Ubisoftnak a Child of Light ötletét, "játszható versként" jellemezve a darabot. Plourde egy interjúban elmondta, hogy nem akarta elkészíteni a Far Cry 3-at, de felajánlották neki, hogyha mégis megteszi, akkor szabadon, kedve szerint csinálhat egy olyan játékot, amilyet szeretne. Így született meg a Child of Light, amely az áprilisi megjelenés óta profitot is hozott a Ubisoftnak.

"Nem annyira profitábilis, ahogy az Assassin's Creed, de elég sokat hozott ahhoz, hogy akár folytatást is tudnék belőle készíteni" - mondta Plourde. "Ó, és ha ez az én cégem lenne, akkor már Ferrarival körözgetnék."

Plourde sok évet töltött magas költségvetésű játékok készítésével, és egy ideje már kereste a lehetőséget, hogy kitörhessen a mókuskerékből. A Child of Light sikere egyfajta győzelem volt számára. Jó dolog, ha egy játék pénzügyileg is jól teljesít, és a kritikusok is szeretik, Plourde számára a legnagyobb élményt mégis a játékosok reakciói jelentették. A rendező elmondta, hogy a rajongók által készített jelmezek, rajzok és egyéb alkotások mellett az emailek és a személyes hangú blogbejegyzések is meghatották. Voltak, akik arról írtak, hogyan segített nekik a játék abban, hogy felvegyék a harcot a depresszióval és hogy megszabaduljanak az öngyilkos gondolatoktól.

"Olyasmi ez, amit sosem érhettem volna el amikor a nagy sikerjátékokon dolgoztam. Nagyon büszke vagyok rá, hogy a játékon, mint médiumon keresztül segíthettem az embereknek. Úgy érzem, ezért már megérte."

Amikor a Child of Light költségvetéséről kérdezték, Plourde elmondta, hogy pár millió volt, melynek legtöbb része a bérekre ment. Bár a játék hat különböző platformra is megjelent, 40 embernél több nem dolgozott rajta.

Szeptemberben a Ubisoft megerősítette a hírt, hogy a Child of Light alkotói alap részévé váltak a montreali stúdiónak. Yannis Mallat, a cég elnöke már akkor támogatta a kisebb, rövidebb fejlesztési idejű játékok létét és elmondta, hogy érdekes dolog, hogy a fejlesztők életében egyfajta ritmust hoznak létre azzal, hogy felváltva dolgozhatnak nagy, magas költségvetésű ill. kisebb játékokon.

A Child of Lightról szóló részletes elemzésünket itt olvashatjátok.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward