Portal 2: Co-op, sztori és gameplay részletek

Csupa jó hírt tudhattunk meg a készülőben lévő Portal folytatásról. Az egyik leglényegesebb az amit a címben is olvashattatok, a kooperatív kampány, amit interneten keresztül is játszhatunk. A másik legfontosabb talán az új fizikát befolyásoló felfestések. Nem utolsó sorban azt is megtudhattuk, hogy a játék Xbox 360 és PC mellett Mac-re is kijön.

Portal 2: Co-op, sztori és gameplay részletek

Csupa jó hírt tudhattunk meg a készülőben lévő Portal folytatásról. Az egyik leglényegesebb az amit a címben is olvashattatok, a kooperatív kampány, amit interneten keresztül is játszhatunk. A másik legfontosabb talán az új fizikát befolyásoló felfestések, de azt is megtudhattuk, hogy a játék Xbox 360 és PC mellett Mac-re is kijön.

A GameStop termékleíró oldalán további érdekességeket olvashatunk/olvashattunk. "A Portal 2 behoz több új karaktert, friss fejtörő fajtákat és sokkal több körmönfont tesztszoba lesz, mint az előző részben. A játékosoknak lehetőségük lesz az Aperture Science Labs soha nem látott részeire is ellátogatni, és újra találkozhatnak GLaDOS-szal az időnként gyilkos kedvű számítógéppel is, aki az első játékon átnavigálta a főszereplő Chellt."

Ez még nem minden, a GameStop oldal ugyanis már átment egy kis szerkesztésen, nem olyan rég még a kooperatív módról is voltak fönt rajta infók. "A játék két játékossal játszható kooperatív része egy teljesen különálló kampányt képvisel saját történettel, teszt szobákkal és karakterekkel. Ez a mód arra fogja kényszeríteni a játékosokat, hogy újragondoljanak mindent, amit eddig tudtak a portálokról. A sikerhez nem csak együtt kell cselekedni, hanem úgy is kell gondolkodni."

A többjátékos módban megismerhetünk két kétlábú robotot, amik közül az egyik egy GLaDOS stílusú személyiség-központtal rendelkező példány. A "multi" játszható online vagy helyben osztott képernyőn, a kommunikációra több módot is biztosítottak a fejlesztők, ezek közt szerepel a PIP (kép a képben) megoldás is.

Ami a fő sztori részt illeti, a nemrég tett módosítások az első rész végződésén nem véletlenül történtek, a narratíva onnan, vagyis majdnem teljesen onnan folytatódik. Néhány száz év különbség ugyanis becsúszik, főszereplőnk viszont még mindig Chell lesz... Ebben a részben sokkal több mindent megtudhatunk az Aperture Science üzem működéséről.

A "fegyverünk" továbbra is csak két portált lesz majd képes kilőni, de a fizikán fejlesztettek egy kicsit. Például ha az egyik portált egy nagyon erős szivattyú mellett nyitjuk meg, akkor a szívó hatás ott is érvényesül ahol a másik portál megnyílik. Lesz valamiféle vonósugár is. Az elején szót ejtettünk felfestésekről, amelyek a fizikát befolyásolják. Ha például narancssárgára festjük a padlót, az jócskán megnöveli a sebességünket ha közlekedünk rajta.

Végezetül még annyit, hogy a Portal 2 jelentősen hosszabb lesz, mint az elődje. A készítők az első résznél még egyáltalán nem voltak biztosak magukban, de a meleg fogadtatást követően most már bátrabbak. Az elődre úgy tekintenek, mint egy "kísérletre, a Portal 2 már valóban egy játék lesz".

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward