PlayStation Meeting összefoglaló

A Sony hivatalosan is bejelentette az erősebb, valamint a vékonyabb PlayStation 4-et.

PlayStation Meeting összefoglaló

Szeptember 7-e több szempontból is jeles nap. Egyrészt az Apple már leleplezte az új eszközeit, másrészt pedig a Sony is megtartja maga a külön sajtókonferenciáját, a PlayStation Meetinget. Ezt pedig a vállalat jellemzően olyan időkre tartogatja, amikor nagy, hardveres bejelentésekkel készül. És habár a korábban kiszivárgott híreknek köszönhetően már szinte mindent tudtunk a vékony PlayStation 4-ről és az erősebb PlayStation 4 NEO-ról, azért számítottunk jó pár meglepetésre is.

A műsort Andrew House, a PlayStation-részleg elnöke nyitotta meg. Azzal kezdte, hogy elmondta, három és fél évvel ezelőtt egy hasonló eseményen mutatták be a PlayStation 4-et. Elmondása szerint a konzol megalkotásakor nem az volt a cél többé, hogy uralják a nappalit, hanem hogy felfedezzék, milyen formában akarják majd a felhasználók fogyasztani a tartalmakat a jövőben. Kitért arra is, hogy a PlayStation 4 óriási sikert ért el: több, mint 40 millió példány kelt el belőle.

Ezzel pedig érkezik is a vékony PlayStation 4 bejelentése, mindenféle különösebb felvezetés nélkül. A PlayStation 4 Slim egyrészt, nos, vékonyabb, másrészt pedig kevesebbet fogyaszt, mint elődje. House bejelentette, hogy az új konzol 299 eurós áron elérhető lesz világszerte, legkésőbb valamikor szeptemberben. A nagyfőnök hozzátette továbbá, hogy a PlayStation 4-et a kezdetektől kezdve úgy tervezték, hogy folyamatosan tudjanak rajta újítani a fejlesztők, és menet közben új lehetőségek nyíljanak meg előttük, ahogy egyre inkább ki tudják használni a hardvert.

Azonban menet közben akadt egy új igény, ez pedig a 4K, valamint a HDR. House szerint a PlayStation 4-nél tulajdonképpen elérték azokat a határokat, amiket az 1080p-s kijelzőkön el tudtak érni. Éppen ezért fontos volt tovább lépni, és a játékok nagyon jó alapot kínálnak ahhoz, hogy megmutassák a 4K és a HDR előnyeit. Éppen ezért érkezik a PlayStation 4 Pro, vagyis az a konzol, amit eddig PlayStation 4 NEO-ként ismertünk.

A hardver bemutatására pedig a legalkalmasabb ember, a PlayStation 4 vezető mérnöke, a legendás Mark Cerny érkezett a színpadra. Azzal kezdte, hogy a PlayStation 4-et, eleve úgy tervezték, hogy könnyű legyen rá fejleszteni, és így lehetővé tegyék, hogy az AAA-kategóriás játékok és az indie-címek is könnyedén jelenhessenek meg a platformra. A PlayStation 4 Pro esetében ugyanez volt az alapelv, csak éppen az új technológiák felhasználásával. Cerny megerősítette, hogy az új GPU az AMD Polaris alapjaira épül, felhúzták a CPU órajelét, alapból 1TB-os merevlemezzel érkezik, és előre-vissza kompatibilis az alap PlayStation 4-gyel. Maga a gép egyébként úgy néz ki, mint egy királyi PlayStation 4 szendvics:

A 4K-s felbontás eléréséhez azonban nem elég az a fajta hardveres erő, amit egy vékony konzolba bele tudnak préselni, nagyon fontos volt, hogy változtassanak a renderelési technológiákon, a hagyományos módszerekkel (brute force módon, tisztán erőből) ugyanis nem ideális a skálázódás, hiszen a 4K sok-sok pixelt jelent. Ezt követően néhány példát láttunk arra, hogy miért is lesz nekünk jó a 4K-s felbontás, amit persze megfelelő kijelző nélkül viszonylag nehéz érzékelni, főleg egy 1080p-s YouTube-streamen keresztül (azt ígérték az esemény után feltöltik 4K-ban a műsort, csak a stream 1080p-s). Az mindenesetre biztos, hogy több, már készülő, vagy hamarosan megjelenő játék is ki fogja használni a PlayStation 4 Pro erejét, így például a Deus Ex: Mankind Divided, a Rise of the Tomb Raider, a Watch Dogs 2 és a For Honor is. Cerny szerint már önmagában a 4K-s felbontás is hatalmasat dob a látványon, de persze egyéb előnyökre is számíthatunk, mint például a nagyobb látótávolság.

Cerny kifejtette azt is, hogy a HDR talán a legjelentősebb fejlesztés, amin a kijelzők átestek az utóbbi tíz évben. Ehhez ráadásul különösebben nagy hardveres erő sem szükséges a konzol részéről, egyszerűen az a lényeg, hogy legyen egy megjelenítőnk, ami támogatja ezt, meg persze egy eszköz, ami a megfelelő jelet küldi ki - mint a PlayStation 4 Pro. A játékokba persze be kell építeni ennek a támogatását, amit szinte mindenki egyedi algoritmusokkal old meg, azonban a végeredmény egészen elképesztő tud lenni. Ezt a Sony Bend által készített zombis játékon, a Days Gone-on demózta, ahol mind nappal, mind pedig éjszaka látványos előrelépést sikerült elérni. Majd következett egy jelenet az Uncharted 4-ből, ami tehát azt jelenti, hogy ezt is frissíteni fogják a PlayStation 4 Pro megjelenésére, mint ahogy az InFamous: Second Sont is. Szóval valószínűleg az összes first party Sony-játékot.

De a külsős partnerek is felültek a vonatra, és a legjobb, hogy annak sem kell szomorkodnia, aki nem rendelkezik 4K-s, vagy HDR-es tévével. Az Epic Games a Paragonnal például részletesebb környezetet, több effektust, és általánosan jobb grafikát ígér, míg a Shadow of Mordor a frissítés után supersampling élsimítést kap, és a For Honor is jobb grafikát és képminőséget kap a hagyományos HDTV-ken. Egy szóval: a PlayStation 4 Pro megjelenésével az is jól jár, aki megtartja a jelenlegi tévéjét, ráadásul még a régebbi címek is egészen máshogy festhetnek rajta.

De a PlayStation 4 Pro a virtuális valósághoz is ideális lesz. A legtöbb fejlesztő arra használja fel a konzol erejét, hogy megnövelje a grafikai részletességet, és így a VR-os címek is közelebb kerülhetnek a "hagyományos" játékokhoz.

Ezt követően jött a Guerilla Games új játékából, a Horizon: Zero Dawn-ból egy teljesen új játékmenet-bemutató. Meg kell hagyni, ez a játék minden egyes bemutatóval egyre jobban fest. A főszereplő mozgása és állandó szövegelése nagyon emlékeztet az új Tomb Raider, vagy Uncharted címekre, és persze a grafika egészen kiváló.

A bemutató után Andrew House tért vissza a színpadra, és újra megerősítette, hogy minden játék futni fog mindkét PlayStation 4-konzolon, semmiképp nem akarják szétválasztani a közösséget. Azonban szoros kapcsolatban állnak a különböző stúdiókkal, akik mind-mind máshogy használják ki a PlayStation 4 Pro erejét, legyen szó akár sima HDTV-kről, akár 4K-s kijelzőkről. Erre egy jó példa lesz a Call of Duty: Infinite Warfare, ami az új konzolon már a nagyobb felbontásban és 60fps-sel fut majd, feljavított grafikával. Ráadásul mindez már a játék megjelenése napján elérhető lesz. Ráadásul a Call of Duty: Black Ops 3 is kap egy frissítést, hogy 4K-ban működjön az új gépen. Az Infinite Warfare-t pedig meg is tekinthettük rögtön a PlayStation 4 Prón, és meg kell hagyni, nagyon jól néz ki, csak mivel az alap verzióból sem láttunk még túl sokat, nem nagyon van összehasonlítási alapunk.

Ezután Aaryn Flynn, a BioWare vezetője érkezett a színpadra, és a korábbi pletykáknak megfelelően a Mass Effect Andromeda került elő, ami szintén komolyan épít majd a PlayStation 4 Pro erejére. De még talán ennél is fontosabb, hogy most láthatjuk az első játékmenet-felvételt a játékból, ahol főhősünk egy idegen bolygó felderítetlen területén jár. A jelenetválasztás nem volt éppen ideális, de annyi biztos, hogy spoiler mentes volt, annyira keveset mutatott. A kataktermodellek jól néznek ki, habár az arcmimikájuk kicsit furcsa, és a környezet is némileg ingerszegény volt, de persze ezt betudhatjuk annak, hogy még legalább fél év van a megjelenésig. Sajnos a bemutató eléggé unalmas volt.

A PlayStation 4 Pro a játékokon kívül a 4K-s médiumokhoz is kiváló lesz, így például érkezik egy új Netflix-alkalmazás is, amivel 4K-s és HDR-es tartalmakat streamelhetünk, de támogatni fogja az új konzolt a YouTube is a megfelelő tartalmakkal. De ez még nem minden, Andrew House ugyanis egy új meglepetéssel állt elő: minden PlayStation 4, a legelső alapverziótól kezdve támogatni fogja a HDR-t egy új szoftveres frissítést követően.

Aztán a végére maradt az egyik legfontosabb információ: a PlayStation 4 Pro november 10-én jelenik meg, 399 eurós ajánlott fogyasztói áron - tehát pontosan olyan árban, ahogy annak idején a hagyományos PS4 is megjelent, azt pedig már az előadás elején megtudtuk, hogy a vékony verzió alapára 299 euró lesz. Ezzel pedig búcsúzott is a PlayStation Meeting.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward