"Piszkosan" rajtolt a Battlefield 4, késik az új DLC PC-n

Órákkal a megjelenés előtt jelentette be a DICE, hogy késik a Naval Strike DLC PC-s verziója. Újra problémák a Battlefield 4 körül...

"Piszkosan" rajtolt a Battlefield 4, késik az új DLC PC-n

A Battlefield 4: Naval Strike DLC-jének ma kellett volna megjelennie PC-n, de mindössze pár órával a rajt előtt a DICE elhalasztotta az egészet. A stúdió az utolsó pillanatban észrevett egy súlyos hibát a PC-s verzióban, amit mindenképpen orvosolnia kell, mielőtt megjelenhet a csomag. Megjelenési dátumot egyelőre nem mondott a stúdió, érdekes módon a Battlelogot is leállították, vélhetően a nem kevés negatív "visszajelzés" elkerülése érdekében. Ironikus módon a stúdió közölte: számára a minőség az első, és addig nem jelenhet meg a Naval Strike, amíg meg nem felel minden követelménynek.

Az EA és a DICE esete a BF4-gyel jól példázza, mi a baj az AAA-játékiparral

Habár nem a DICE hibája, de a Battlefield 4 megjelenése utáni botrány jól példázza, mi a probléma az AAA-játékiparral, amikor a kiadók egy-egy negyedéves eredmény felturbózása miatt félkész termékeket kényszerítenek ki a piacra. Ezt a gyakorlatot pedig senki nem űzi jobban, mint az Electronic Arts.

Nem kevés fejlesztő ábrándul ki hamar, vagy ég ki évek alatt ebben a rendszerben. Nem véletlen így az sem, hogy egyre több nagy név az indie színtér felé fordul. Lorne Lanning, az Oddworld-játékok készítője egyértelműen a "vesztesek üzletének" nevezte a csúcskategóriás játékok kiadását, ami nem fog már sokáig fennmaradni. Némileg idegesen és indulatokkal tele úgy nyilatkozott az úriember, hogy "inkább nem készítek játékokat egyáltalán, mint hogy egy részvénytársaság rabszolgája legyek, akit jobban érdekelnek a részvényesei, mint a vásárlói."

Lannig egyértelműen a Battlefield 4 példáját tekinti intő jelnek: "Miért jelent meg ez a játék akkor? Tudod, hogy a fejlesztők sírtak, amikor megjelent. Tudod, hogy a játék nem állt készen a megjelenésre. Tudod, hogy a készítők eltöltöttek rengeteg álmatlan éjszakát azzal, hogy minél jobban nézzen ki és minél élvezetesebb legyen a játékuk, és hogy egyszer majd úgy tapasztalhassák meg azt a vásárlók, ahogy ők gondolták. Aztán valaki a kiadónál úgy döntött, hogy a részvényesek fontosabbak, mint a vásárlók. És sok ilyet látunk. Hogy dolgozod ezt fel? Hogy adsz ki egy ilyen gyöngyszemet, melyen még több réteg piszok telepedik?"

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward