Perel a Gearbox a Duke Nukem miatt

A 3D Realms és az Interceptor megsértette a Gearbox tulajdonjogait a Duke Nukem: Mass Destruction fejlesztésével.

Perel a Gearbox a Duke Nukem miatt

Történetünk február 1-jén veszi kezdetét, amikor az Interceptor Entertainment fellőtt egy kedvcsináló oldalt valamihez, amit úgy hívtak: Duke Nukem: Mass Destruction. Részleteket nem tudtunk a játékról, pusztán annyi derült ki, hogy egy PC-re és PS4-re készülő, felülnézetes akció-szerepjáték lett volna, melyben Duke különböző bolygókon tette volna rendbe az idegeneket, miközben megmenti az elnököt és a Földet egy apokalipszistól.

A játékot ezen héten leplezték volna le teljesen, és valószínűleg már a megjelenés sem lehetett messze, akadt azonban egy probléma: minden Duke Nukemmel kapcsolatos szabadlom és kapcsolódó szellemi termék most már a Gearbox tulajdonát képezi, őt pedig elfelejtették megkérdezni erről az egészről. Ezért a Gearbox gyorsan a bíróságra ment, és egy végzéssel próbálja meg kiütni a projektet a nyeregből, azt a projektet, amivel kapcsolatban úgy látszik, hogy az Interceptor Entertainment és a 3DRealms összejátszott valamilyen módon.

Nem ez lenne az első eset, hogy Scott Miller és George Broussard különböző trükkökkel próbál meg pénzt szerezni, a Gearbox szerint azonban most egyértelműen túlmentek egy határon, hiszen olyan szellemi tulajdont licenceltek az Interceptor számára, amihez egyszerűen nincs joguk többé. Ezzel pedig szándékosan megsértették a Gearbox védjegyeit és tulajdonjogait.

A dolog azért érthetetlen kicsit, mert a jogsértésre tényét Scott Miller egy hivatalos nyilatkozatban is elismerte, melyben a két fél megerősíti a tényt, hogy 2010-től kezdve néhány kivételtől eltekintve minden Dukem Nukemmel kapcsolatos szellemi tulajdon a Gearboxhoz tartozik. A 3D Realms még befejezhetett volna korábban indult projekteket, mivel azonban ilyen nem volt, többé nem jelentethet meg, készíthet, vagy licencelhet Dukem Nukem-játékot.

Ami kifejezetten érdekes, hogy a Gearbox újra előhozakodott olyan dolgokkal, melyeken a Duke Nukem Forever fejlesztése során kellett átmennie. A stúdió szerint a 3D Realms gyakorlatilag neki köszönheti fennmaradását, hiszen a Gearbox nélkül nem tudta volna teljesíteni a kiadó Take-Two irányába vállalt kötelezettségeit, melyek a 12 éve húzódó fejlesztési periódus során keletkeztek. A Gearbox úgy írja le a Duke Nukem Forever fejlesztését, mint egy óriási technológiai puzzle-játékot, amit valahogy meg kellett próbálnia kirakni, a 3D Realmstől kapott anyagok ugyanis rendkívül hiányosak voltak.

Az Interceptor ügyvezetője, Frederik Schreiber mindössze annyit reagált, hogy tisztában van az ellenük és a 3D Realms ellen beadott jogi keresettel, és hogy "az Interceptor jóhiszeműen járt el a fejlesztés során, és megpróbálnak találni egy megoldást".

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward