Oculus Rift: érdekli-e a virtuális realitás a nagy kiadókat?

Az Oculus főnöke szerint valószínűleg igen.

Oculus Rift: érdekli-e a virtuális realitás a nagy kiadókat?

Brendan Iribe, az Oculus VR főnöke szerint a független fejlesztők tárt karokkal fogadták az új technológiát, de a nagy kiadók kivárnak. A nagy neveket érdekli ugyan a virtuális realitás, de egyelőre várakozó álláspontra helyezkedtek: megvárják, hogy a versenyből melyik technológia kerül ki győztesen, hogy később azt támogathassák.

Az Oculussal kapcsolatban álló fejlesztők nagyon lelkesek, sok közöttük a független, vagy most induló cég, és mindegyikük előre megszavazta a VR-nak a bizalmat. A nagyobb cégek viszont nem akarnak kockáztatni, azt mondják, hogy a VR valószínűleg beválik majd, és népszerű lesz, és talán az Oculus lesz a vezető a téren, de lehet, hogy egy másik, már befutott cég technológiája lesz a nyerő.

Iribe bízik benne, hogy az elterjedés sebességétől függetlenül a virtuális valóságnak megvan rá az ereje, hogy megossza a szórakoztatóipari és technológiai piacot, szerinte később úgy fogunk visszatekinteni erre az évre, hogy ez volt az az időszak, amikor a VR álom végül valóra vált.

Akarunk-e monitor előtt ülve játszani, ha lesz VR napszemüvegünk, és ha igen, miért? - teszi fel a kérdést Iribe. Szerinte a technológia nem fogja megváltoztatni a videójátékokat, hiszen a számítógépek megjelenésével nem tűntek el a táblás játékok sem, ma is léteznek és népszerűek. A jövőben lesz sok nem VR-os játék is, de a VR mindenképp be fog törni a piacra. Persze ez nem egy nap alatt fog végbemenni, hanem inkább 10-20 év alatt.

"Talán túl vakmerő dolog ilyet mondani, de valóban hiszek abban, hogy az emberek úgy fognak visszatekinteni 2013-ra és 2014-re, hogy ez volt az a pillanat, amikor a virtuális valóság először működött; amikor eljutottunk oda, hogy megvan az a VR verzió, amely már elég jó ahhoz, hogy

tömegesen is kikerüljön a piacra, és megteremtse a maga helyét."

Az Oculus Rift Crystal Cove nevű legújabb, 1080p-s OLED kijelzős prototípusát nemrég mutatták be a CES-en. Ebben a verzióban már kiküszöbölték a mozgáskor keletkező gyomorforgató elmosódást és olyan szenzorokkal ill. kamerákkal egészítették ki, melyek nemcsak fejünk, de testünk helyzetét is figyelemmel kísérik annak érdekében, hogy még pontosabban szimulálják a mozgást.

A VR szerkezet felhasználási lehetőségei természetesen nem merülnek ki a számítógépes játékokban: üzleti, orvosi, katonai területeken is széles körben alkalmazható. A NASA már jelenleg is az Oculus Riftet használja a Nemzetközi Űrállomáson és a Marson tett virtuális kirándulásokhoz.

Kapcsolódó híreink:

Látásproblémák kezelésére is jó lehet az Oculus Rift

John Carmack csatlakozik az Oculus Rift csapatához

Wicked Paradise - erotikus játék Oculus Rifthez

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward