Nyitott lesz a CoD: Black Ops 3 kampánya

A pályákat tetszőleges sorrendben játszhatjuk majd végig.

Nyitott lesz a CoD: Black Ops 3 kampánya

A Black Ops 3 kampányáért felelős Jason Blundell elmondta, szakítanak azzal a módszerrel, hogy a pályákat csak egymás után, sorrendben lehet végigjátszani. A Black Ops 3 kampányának minden egyes küldetése nyitott ajtókkal várja a játékosokat rögtön, szerinte ugyanis a korábbi lineáris felfogás mára már elavult, az új módszer sokkal több lehetőséget ad a játékosok kezébe, akik úgy fogyasztják a tartalmat, ahogy szeretnék.

"A fogyasztók ma már sokkal tudatosabbak és okosabbak ebből a szempontból, nem kell nekik adagolni a tartalmat. Lehet, hogy végigvitték az első két pályát, majd másnap a munkából hazaérve azt hallják az egyik barátjuktól, hogy a negyedik pálya mennyire király, és mindenképpen nézze meg. Miért ne tehetné? Miért ne kukkanthatna bele?" - teszi fel a kérdést Blundell.

Persze, egyben ezt azt is jelenti, hogy a játékosok akár rögtön az utolsó pályára is ugorhatnak, és megnézhetik a történet befejezését. De ettől még nem fogják érteni az egészet, hiszen a történet a korábbi pályákon épül fel. A dizájner szerint olyan ez, mint a Netflix népszerű sorozata, a House of Cards, ahol a teljes évadot egyszerre teszik fel. Szerinte ott is biztosan vannak olyanok, akik rögtön megnézik az utolsó részt, de vélhetően nem ez a jellemző.

Ez persze azt is jelenti, hogy a YouTube azonnal tele lesz olyan videókkal, amik lelövik a befejezést, de Blundell egyértelművé tette, hogy ez egyébként is megtörténik: mire az átlagos játékos megveszi a Black Ops 3-at, sok speedrunner már a klasszikus rendszerben is végigszaladt volna a pályákon, és feltette volna a videókat.

Érdekes, hogy amennyiben egy olyan barátunkkal játszunk együtt egy későbbi pályát, aki egyébként még nem jutott el odáig, és nem rendelkezik a megfelelő felszerelésekkel, akkor például adhatunk kölcsön neki fegyvereket, hogy ne kerüljön hátrányba.

Az előző generáción nem működött volna

Blundell ismét megerősítette, hogy az Activision nem véletlenül döntött úgy, hogy az előző generációs konzolokból kimarad a kampány. Az Xbox 360-as és PS3-as változaton egyébként a Beenox és a Mercenary Technology dolgozik, a Treyarch kizárólag a PS4-es, Xbox One-os és PC-s verzión ügyködik.

Amikor Blundell a portolást végző két csapatot kérdezte a tapasztalataikról, azok elmondták, hogy a kampány pályáit vagy fel kellene darabolni, vagy jelentős változtatásokat végrehajtani ahhoz, hogy működjön a régi gépeken is. Ezt pedig a Treyarch nem akarta, és azt sem akarta, hogy az újgenerációs változatokból bármit ki kelljen vágni, vagy vissza kelljen fogni. Így döntöttek végül a kiadóval közösen arról, hogy a régi konzolokon elmarad a kampány.

A változtatások azért voltak szükségesek, mert most már a teljes kampány az 1-4 fős kooperatívra épül. "Ez azt jelenti, hogy minden pálya nagyobb, mint korábban. Több útvonal került be, szélesebbek a területek, és kihasználjuk a nagyobb látótávolságot is. A lényeg, hogy a játékos érezze a méreteket. Az előző generáción ezt legfeljebb trükközéssel lehetett volna megcsinálni, de nem lett volna az igazi. Ráadásul a pályák vertikálisan is nagyobbak, több szintet lehet kihasználni, szinte arénaszerűek" - nyilatkozta Blundell.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward