Növekedett a keményvonalas konzolpiac

Az előző generációhoz képest a casualok elhullottak, a keményvonalas játékokból azonban több megy el.

Növekedett a keményvonalas konzolpiac

Az utóbbi években sokan jósolták a hagyományos konzolok halálát, hiszen a PC-s játék egyre erősödik, mondhatni reneszánszát éli, és persze sokan ítélték valósnak a szájhagyomány útján terjedő történetet, miszerint most már mindenki inkább mobilon játszik, mint konzolon.

Nos, az EEDAR átfogó felmérése szerint a helyzet közel sem ez, valójában a keményvonalas konzolpiac erősebbé vált, mint az előző generációban. De először is nézzük meg, mi a helyzet akkor, ha összevetjük az előző (7.) generációs szoftvereladásokat az új (8.) generációs szoftvereladásokkal. Mivel az hetedik generációs konzolok nem egyszerre jelentek meg, így a felmérés nem azonos időszakokat ölel fel az egyes platformok esetében.

Nos, azt látjuk, hogy második és harmadik évtől kezdve az előző generációban jóval több játékot értékesítettek, ami alapján akár tényleg érvényes lehetne, hogy egyre kevesebb igény van konzolokra és konzolos játékokra. A helyzet azonban az, hogy ez a grafikon a Wii-vel együtt értendő, ami 2008-tól vált hatalmas sikerré, és kiemelkedően megdobta a szoftveres eladásokat.

Azonban ahogy a Wii U teljesítményéből, és egyéb tényezőkből látjuk, a Wii közönsége tulajdonképpen szinte teljesen hobbijátékosokból állt, akik azóta tökéletesen elvannak a mobilos/tabletes, vagy egyéb közösségi játékokkal. Így tehát az előző és az új generáció összehasonlítása így néz ki, ha kivesszük a Nintendót az egyenletből:

Így már egyértelműen látható, hogy az új generációban már az első évtől kezdve több szoftvert értékesítettek, mint az előzőben. Ráadásul az EEDAR felmérése nem tudja figyelembe venni a DLC-s eladásokat, amik ma már a szoftveres eladások 5-10%-át tehetik ki, így tehát valójában még nagyobb az új generáció előnye.

A harmadik grafikon szintén azt támasztja alá, hogy a casual közönség elköltözött a konzolokról, és a keményvonalas vásárlók maradtak meg, akikre ténylegesen lehet hosszú távon is építeni, nem pedig csak egy lufit képeznek, mint a Wii esetében. Ha ugyanis a különböző műfajok eladásait vizsgáljuk meg, kiderül, hogy az általános szórakoztatói és zenés casual játékok eladásai hatalmasat estek vissza az előző generációhoz képest, az akciójátékok és a shooterek eladásai viszont emelkedtek.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward