Szeptember végén kereskedelmi forgalomba kerültek az új iPhone-ok, és ezek jobb ajánlatnak bizonyulnak, mint egy évvel ezelőtt az iPhone 12 széria, ami iránt óriási volt a vásárlók érdeklődése. A SellCell kereskedelmi cég pedig utána járt annak, hogy mire lehet számítani az iPhone 13 esetében, és meglepő eredmény jött ki.
Egészen egyértelműen azt tükrözik a vásárlói válaszok, hogy az emberek nem elégedettek az Apple új generációs okostelefonjaival. Szeptember 23. és 30. között több ezer potenciális vásárlót kérdezett meg a SellCell a kutatása keretében, és a résztvevőknek bizony jelentős többsége többet várt volna. Már magára az Apple bemutatójára is 64,1 százalék válaszolta azt, hogy nem találta érdekesnek, és mindössze 14,4% érezte azt, hogy kiemelkedően izgalmas volt az esemény. Pedig idén az Apple jóval intenzívebb tempót diktált a bemutatón, mint a korábbi években.
A SellCell felmérésében a legérdekesebb az, hogy mennyire nagy az elutasítás az újdonságok kapcsán A megkérdezettek 76,8 százaléka válaszolta azt a cég felmérésének keretében, hogy nem érdekeltek az iPhone 13-ra váltásban. Érdekes az is, hogy a SellCell egy hasonló kutatást már az eseményt megelőzően is végzett, és akkor még az embereknek közel az 1/3 része azt mondta, hogy meg szeretné vásárolni az érkező új iPhone modellt. A bemutatót követően 23,2%-ra olvadt a vásárlási szándékot dédelgető érdeklődők aránya.
Nehéz azt megmondani, hogy ennek mi lehet az oka (bár egy nyomós érve az alábbiakban fény fog derülni), de tekintve az előrelépéseket, jó eséllyel a többnyire változatlan dizájnra lehet visszavezetni az eredményt. Hiszen az Apple mindent megtesz azért, hogy felkeltse az emberek érdeklődését. Élvonalbeli hardvert nyújt több szempontból csúcsra járatott képességekkel, mindezt kedvezőbb áron.
Az Apple a bemutatója során a kamerával foglalkozott a legtöbbet, de érdekes módon az embereket ez nem különösebben izgatta fel. Mindössze 5,4 százalék az, akit a kamerás fejlesztések lázba hoztak. A show-t egyértelműen a megjelenítő és a jobb üzemidő vitte el a nézők szempontjából. A válaszadók 34,1 százaléka mondta, hogy a ProMotion kijelző a legérdekesebb számára, és 25,3 százalék pedig az üzemidőt emelte ki, mint elsődleges vásárlási indok, ha benevez egy újdonságra.
A nagyobb tárhely opció, a gyorsabb rendszerchip, a kisebb bemetszés a képernyő esetében, az alapértelmezett Dual-SIM támogatás vagy éppen a friss színek kevesebb mint 5 százalékos érdekeltek elsődlegesen. Ami mellett azonban nem lehet elmenni szó nélkül, hogy a Touch ID visszavezetése mekkora tömeget érdekelne. A SellCell erre is rákérdezett érdekességképpen, és csaknem az emberek 1/3 része mondta azt, hogy ennek a hiánya miatt nem veszi meg az iPhone 13-at.
Egy dolog azonban sosem változik, mégpedig a kiemelkedő márkahűség. A SellCell felmérése alapján mindössze a válaszadóknak a 16,1 százalékánál merül fel az, hogy más gyártó androidos készülékére fogja cserélni az iPhone-ját. Azt lehet látni az eredményből, hogy az emberek egész egyszerűen elégedettek a meglévő készülékükkel. 32,3 százalék nyilatkozta azt, hogy a következő 2 évben sem szeretne mobilt váltani.
Akik vásárlásban gondolkodnak, azok között egyértelműen a követkető generációs modellnek a kivárása dominál. A több ezres közönségből 36,8% jutott arra, hogy az iPhone 14 érkezésénél cserélheti majd le a mostani iPhone-ját. Érdekes módon azoknak a száma is szemmel látható méretet ölt, akik egy korábbi masinára szeretnének benevezni, ami nyilván kedvezőbb áron érhető el. 11,3 százalék mondta el, hogy beéri az iPhone 12, iPhone 11 vagy iPhone SE modellel.
Érdekes módon a legnépszerűbb újdonságnak az iPhone 13 Pro bizonyult a kutatás keretei között. Ez azért meglepő, mert tavaly az iPhone 12 és az iPhone 12 Pro Max dominált. Idén viszont lényegesen nagyobb lett a széthúzás a különböző modellek között, ennek lehet az köszönhető, hogy már az iPhone 13 Pro lépett a reflektorfénybe. Az iPhone 13 mini messze a legérdektelenebb modell, az iPhone 13 és a 13 Pro Max pedig nagyjából azonos népszerűségi szinten áll, orrhossznyi az előnye a csúcsmodellnek.
Végezetül a SellCell a márkahűség kutatása kapcsán még arra is kérdezett, hogy akik Androidra váltanának, azok melyik gyártónak a termékét preferálnák, és érdekes módon a Google lett a befutó, megelőzve a Samsungot. Az Egyesült Államokban a Pixelek iránti kereslet folyamatosan nő, és az iPhone felhasználóknak a 45,1 százaléka gondolkodik valamelyik Google mobilban, 41,8%-nál pedig valószínűleg Samsung lenne a befutó.