Shop menü

NAGYON IDEGESÍTŐ REKLÁMOK BUKKANTAK FEL A GMAILEN

A Google reklámbevételei nem alakultak túl jól az utóbbi időben, a cég erre válaszul pakolhat oda is hirdetéseket, ahova talán már tényleg nem kellene.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Nagyon idegesítő reklámok bukkantak fel a Gmailen

Minden bizonnyal jól tudják olvasóink, hogy a Google bevételének a jelentős részét a hirdetések adják, a reklámokból befolyó pénz nélkül a vállalat nem tudna üzemelni. Az utóbbi időben pedig a hirdetési pénzek nem úgy alakultak, ahogy azt a cég szerette volna; erre válaszul újabb területeken bukkanhatnak fel reklámok. Friss beszámolók szerint a Gmailnél is új hirdetési megoldást tesztel a cég.

A Gmail kapcsán a napokban számolhattunk be arról, hogy megfigyelhető lesz már bizonyos felhasználói fiókok mellett egy kicsi kék pipa, ami a hitelesítésről tanúskodik majd. Most pedig úgy fest, hogy nem ez az egyedüli változás, amit a Gmail keretei között kiszúrhatnak a felhasználók az elkövetkezendő időszakban, ugyanis olyan helyen tűntek fel reklámok, ahol eddig senki nem számított erre.

A bejövő levelek listájába még több hirdetést rejt el a Google.

Nem ismeretlen megoldás már ez, láthattunk már a Gmailen és más levelező szolgáltatásoknál olyan hirdetéseket, amik a levelek listáján bukkantak fel. Ettől függetlenül a legkevésbé sem elegáns hirdetési formáról van szó, finoman szólva is zavaró és tolakodó így mutatni reklámokat a felhasználóknak. Mindig úgy tűnhet, hogy olvasatlan levelek vannak egy fiókban, de valójában csak bújtatott hirdetésekről van szó.

A bejövő levelek listáján felül már eddig is voltak ilyen reklámok, de a továbbiakban tele lesz szórva a teljes üzenetlista ilyen reklámokkal. Már véletlenszerűen az e-mailek között fognak tobzódni a hirdetések.

Galéria megnyitása

Hivatalosan a Google nem beszélt arról, hogy új reklámfelületeket vezetne be a Gmail szolgáltatás keretei között, de jelen esetben érhető is, hogy ezt nem különösebben emeli ki a cég. Ugyanakkor a közösségi médiában egymástól függetlenül jelent meg több felhasználói beszámoló, ami erről szólt, és képernyőmentésekkel meg is mutatták, hogy néz ki a friss hirdetési formátum.

Minden esetben azt lehet látni, hogy a lehető legjobb elérés érdekében a Google már alaposan szét is szórta az új bejövő e-mailnek tűnő hirdetéseket. A top levelek közé eddig is beszúrt reklámot, de azt még könnyebben ki lehetett szúrni, és figyelmen kívül lehetett hagyni, most viszont már zavaróbb a dolog.

Galéria megnyitása

Azt azért hozzá kell tenni, hogy továbbra is jelzi ezeknél a cég, hogy reklámról van szó, mert minden sorban ott van az jelzés. Jól látható – főleg a webes felületen –, ezt nem lehet vitatni, de ettől függetlenül eléggé zavaró megoldásról van szó. Nem véletlen az, hogy a Google ilyen eléggé elítélhető eszközökhöz nyúl, hiszen itt már teljesen egyértelmű, hogy a reklámok arra utaznak, hogy megtévesszék a felhasználót.

A vállalatnak az utóbbi időben egyre nehezebb lett a terep, hiába nőtt a hirdetések száma, a partnerek nem fizettek a helyekért annyit, mint korábban, így a befolyó pénzösszeg nem emelkedett arányosan. Sőt mi több, igazából éves szinten nem is sikerült javulást felmutatni a nehéz gazdasági körülmények miatt.

Galéria megnyitása

A Google reklámokból származó bevétele 2022 első negyedévében 54,66 milliárd dollár volt, legutóbb pedig, 2023 első negyedévében ez a szám 54,55 milliárd dolláros szinten alakult. Tehát egy nagyon minimálisan még csökkent is a forgalma, de ráfogható, hogy stagnálást lehetett tapasztalni. A vállalat negyedéves teljesítményével a napokban részletesen is foglalkoztunk.

Nem kizárt, hogy egyre több olyan reklám lehetőséget fog a Google bevezetni, ami kétes megítélésű, hiszen ezeket minden bizonnyal magasabb összegért képes értékesíteni. A Gmailnél a levelek közé beszúrt reklámok például egészen biztos, hogy lényegesen jobb pénzt hoznak, mint egy hagyományos keresős hirdetési hely.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére