Shop menü

NAGYON ALACSONY KÉSLELTETÉSSEL JÖN A PLAYSTATION VR

De ezen kívül is megtudtunk néhány érdekességet a kütyüről, például azt is, hogy mit csinál a külső dobozka.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Nagyon alacsony késleltetéssel jön a PlayStation VR

A múlt héten rendezte meg a Unity a Vision AR/VR Summit konferenciát, ahol a Sony képviseletében Dr.Richard Marks tartott egy előadást a PlayStation VR-ról. Az előadás videója most már elérhető vált YouTube-on is, így megtudtunk néhány friss információt az eszközzel kapcsolatban.

A legfontosabb, hogy nagyon alacsony késleltetéssel (kevesebb, mint 18ms) dolgozik a rendszer, ami a fix hardvernek és a VR-hoz szabott operációs rendszernek és API-knak köszönhető. A PlayStation VR 100 fokos látószöget tud biztosítani, és habár a felbontása kisebb, mint az Oculus Riftnek vagy a HTC Vive-nek, a jobb minőségű RGB mátrixos OLED panel miatt azonban a pixelek közti rácsháló (screen door effektus) jóval kevésbé látszik, mint a konkurensek esetében.

A middleware-eket készítő fejlesztők szerint a konzolok (jelen esetben a PS4) körülbelül 60%-kal erősebbek, mint egy hasonló specifikációjú PC. Ez a VR-ral kapcsolatban azt jelenti, hogy több fejlesztő beszámolója szerint a PlayStation VR-os játékok 60Hz-en közel hasonló eredményt tudnak elérni, mint egy GeForce GTX 970 a 90Hz-es Oculus Rifttel.

Persze a 60Hz önmagában kevés lenne egy VR-os játékhoz, így a PS4 temporális reprojekcióval tolja ezt fel 120Hz-re (ez ugyanaz, mint a Carmack-féle async timewarp). A 60Hz-es játékok esetében a reprojekció minden esetben be lesz kapcsolva (korábban csak opció volt), de természetesen lehetőség lesz választani 90Hz-es, vagy natív 120Hz-es renderelést is, ez már a fejlesztőkön múlik.

Megtudtuk azt is, hogy a PlayStation VR-hoz érkező külső dobozka számítási feladatok tekintetében egyedül a 3D-s audio feldolgozását végzi, ezzel tehát a PS4-nek nem kell foglalkoznia. Ezen kívül annyit csinál még, hogy a PS VR-ra kiküldött képet összerakja és áttolja a TV-re, hogy a haverok is nézhessék, éppen mivel játszunk.

Megerősítés nyert ezen kívül, hogy a PlayStation VR-hoz kapcsolódó hardverek közül egyedül a VR headset ténylegesen új, a PS Camera és a PS Move ugyanaz marad, mint a jelenleg piacon lévő változatok.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére