Molyneux figyelmezteti a Microsoftot a holoszemüveg miatt

Az öreg Peter Molyneux szerint nem lenne jó, ha a Microsoft túl sokat ígérne a HoloLens kapcsán.

Molyneux figyelmezteti a Microsoftot a holoszemüveg miatt

Vicces esetnek lehetett előző héten szemtanúja az internet, a túlzott ígérgetés és azok be nem tartásának mestere, Peter Molyneux ugyanis arra figyelmezteti a Microsoftot, ne ígérjen túl sokat az új AR-szemüveggel, a HoloLensszel kapcsolatban. Ebben az esetben persze Molyneux tudja, miről beszél, hiszen a Microsoft Studios kreatív igazgatójaként alaposan benne volt a keze a Kinect kialakításába, ahol ő maga is olyan ígéreteket tett, melyekről bebizonyosodott, hogy nem lehet megvalósítani - elég például a Milo demóra gondolni.

Molyneux szerint egyébként a HoloLens a Kinect természetes evolúciója, de ahogy ott is, ezúttal is az lesz a kérdés: mire lehet használni? Az úriember egyébként két évvel ezelőtt, amikor a Microsoft alkalmazásában állt, már kipróbálta a holoszemüveget, és már abban a korai állapotában is ígéretesnek tartotta, de szerinte lesznek problémák. "Számomra varázslatos volt az élő bemutató, amikor egy drónt rakott össze a lány, de aztán visszagondoltam a kinectes időkre, és eszembe jutott, mennyire fárasztó lehet ez. És ugyanez vonatkozik a VR-re és az AR-re is: sok dolog, amiről azt hisszük, hogy nagyon jól működhet ezekkel, valójában fárasztó, vagy nehéz. Azt remélem, hogy a bemutatott koncepcióvideóval a Microsoft nem ígért túl sokat, és nem mutattak olyat, amire a technológia végül nem lesz képes".

Molyneux szerint az ilyen koncepcióvideókkal az a legnagyobb baj, hogy mindent tökéletesnek és simának mutatnak. Azonban a saját tapasztalataik alapján tudja, hogy a Kinect is csak akkor működött tökéletesen, ha adott volt hozzá a ideális környezet, a tökéletes távolság, és a megfelelő alakú ember a kamera előtt. Ezek azonban a legritkább esetekben valósulnak meg egyszerre.

A másik nagy kérdés pedig a szoftver, és ez kizárólag azon fog múlni, hogy a Microsoft mennyire áll be az eszköz mögé. "Egy ideig nagyon támogatták a Kinectet is, de nem igazán szerették. A közönség nem szerette, és szerintem a Microsoft sem igazán. Keríteniük kell nagyon kreatív embereket, akiket arra inspirálnak, hogy mindenféle újszerű alkalmazási módot kitaláljanak az eszköznek." Molyneux szerint akkor véti a legnagyobb hibát a Microsoft, ha a Kinecthez hasonlóan nem szán ugyanannyi időt a szoftverekre, mint a hardverre - a hardveres kutatásokba ugyanis rengeteg időt és pénzt fektettek, de szerinte ugyanennyit kéne az alkalmazásokba is.

"Van ez a mondás mostanában a technológiai vállalatoknál, miután elkészítették a hardvert: 'Oké fejlesztők, most tiétek a pálya', de szerintem ez nem működik. Az olyan technológiai újdonságoknál, mint a mozgásérzékelés, vagy az érintőképernyős vezérlés, a mögöttük álló cégek igazi, működő és hasznos szoftvereket tettek le az asztalra. A Nintendo nem jelentette meg a Wii-t anélkül, hogy ott lett volna mögötte a Wii Sports. Az iPhone nem is létezhetett volna, ha az Apple mindent a külsős partnerei hagy."

Ráadásul Molyneux szerint fent áll ugyanaz a helyzet, mint a VR esetében: el kell adni az ilyen eszközökből eleget ahhoz, hogy a fejlesztőknek megérje programokat és játékokat készíteni rá.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward