Az Epic Games elárult néhány érdekességet az éppen zajló Game Developers Conference alkalmával. Például azt, hogy a Fortnite: Battle Royale mindössze két hónap alatt készült el: az alap Fortnite (ami most már a Save the World alcímet viseli) július 21-én jelent meg, a Battle Royale pedig szeptember 26-án.
Ez persze nem sikerülhetett volna, ha mindkét játékon ugyanaz a csapat dolgozott volna, hiszen a Save the Worldöt is folyamatosan frissíteni és bővíteni kell. "Úgyhogy behoztunk egy rakás aréna shooter szakértőt az Unreal Tournament csapatából, ők végezték el a munka dandárját" - mondta Ed Zobrist a stúdiótól.
Az is érdekes, hogy a Battle Royale-t eredetileg csak egy szimpla PvP módnak szánták a Save the Worldbe, hogy kielégítsék azokat a játékosokat, akik emberek elleni kompetícióra vágytak. Mivel az alap Fortnite még mindig 40 dollárba kerül, ez azt jelentette volna, hogy a Fortnite: Battle Royale nem lett volna free-to-play.
Zobrist elárulta, hogy a megjelenés előtt mindössze két héttel döntötték el, hogy mégis különálló játékként hozzák ki a Battle Royale-t, ingyenesen. Az eredményt nem kell mondani: a játék brutálisan népszerűvé vált, és messze lekörözte az alap Fortnite-ot.