Shop menü

MINDEN KIDERÜLT AZ XBOX ONE S-RŐL

Végre megtudtuk, hogy milyen hardver lapul a lekicsinyített dobozban!
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Minden kiderült az Xbox One S-ről

Azt eddig is tudtuk az új Xbox One S-ről, hogy kisebb, szebb, támogatja a 4K-s felbontást és a HDR-t. Ami azonban eddig titok volt, hogy milyen hardver rejtőzik a dobozban. Szerencsére azonban a Digital Foundry egy interjú keretein belül mindent kiderített erről is, így most már ténylegesen tudjuk, hogy mivel állunk szemben.

És a helyzet nagyon érdekes: míg korábban azt gondoltuk, hogy a Microsoft az új Polaris GPU-t használja majd 14nm-en, valójában nem ez a helyzet. Az AMD ugyanis egy az egyben hozta át az alap Xbox One APU-ját az új gyártástechnológiára, ráadásul a TSMC-féle 16nm-es FinFET eljárást használva - amit az Nvidia használ jelenleg a Pascal-alapú GPU-k készítéséhez.

Azonban ahhoz, hogy a HDR-rel kapcsolatos extra teljesítményigényt kielégítsék, a GPU órajelét felhúzták 853MHz-ről 914MHz-re (a CPU változatlanul 1,75GHz-es). Ez azt jelenti, hogy a számítási teljesítmény 1,3TF-ről 1,4TF-re emelkedett, és a beágyazott ESRAM sávszélessége is megnőtt 204GB/s-ről 219GB/s-re.

A Microsoft nem rejti el ezt a változást szoftveresen, így ebből a kis előrelépésből minden olyan játék hasznot húzhat, ahol nincs meg a stabil 30 vagy 60fps, még ha az előrelépés nem is óriási.

Az új gyártástechnológia azonban a fogyasztásnak tett a legjobbat: játékok alatt a korábbi átlagos 110W környékéről sikerült levinni az áramfelvételt 75-80W környékére, miközben a hűtés gyakorlatilag ugyanolyan néma, mint az alap Xbox One-ban.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére