Miért éri meg az Xbox-játékokat PC-re is kiadni?

Nem csak erről, de számos más témáról beszélt az Xbox-főnök Phil Spencer.

Miért éri meg az Xbox-játékokat PC-re is kiadni?

Többek között a címben feltett kérdéssel is zargatták Phil Spencert tegnap, aki utána még több médiumnak is interjút adott, és beszélt néhány érdekes témáról. Spencer elmondása szerint sokan teszik fel neki ezt a kérdést: "Miért koncentrálsz a Windowsra? Miért jelenjenek meg Xbox-játékok PC-re is?"

A válasz egyrészt üzleti természetű, másrészt pedig Spencer szerint így mindenki jobban jár hosszú távon. "Ha még nem vettél Xbox One-t, akkor venned kéne egyet. Ez az alapvetésem, és mindenkinek ezt mondom. És amikor ezt mondom, tudatni akarom, hogy a Microsoft hosszú ideig támogatni fogja a platformot. Mivel a Microsoft egy részvénytársaság, így természetesen bármit is csinálunk, azt üzleti szempontból is kell nézni, hiszen végső soron ez határozza meg a sikerünket. Ahhoz tehát, hogy mindent meg tudjunk valósítani, amit az Xbox-csapat kigondol, a pénzügyeknek rendben kell lenniük. Így tehát logikus, hogy támogassuk a Windowst, és megjelentessünk Xbox-játékokat PC-n is. Minél több játékot tudunk eladni, annál több pénzt tudunk visszatenni fejlesztésbe és újabb játékokba, így végső soron az Xbox-tulajdonosoknak is jó lesz, hiszen még több és érdekesebb exkluzív címet kaphatnak."

Spencer szerint egyértelmű, hogy az Xbox történetének legjobb játékfelhozatalával készülnek az ünnepi szezonra, és ez még csak a kezdet: a fent felvázoltak miatt a jövőben még több exkluzív készülhet.

Mi a helyzet a VR-ral?

A nagy VR-őrület hamarosan elkezdődik, de egyelőre úgy tűnik, hogy az Xbox kimarad belőle. A Microsoft persze a Windows 10 elkészítése során szorosan együttműködött az Oculusszal, és nyilvánvaló, hogy a VR-es eszközök fő szoftveres platformja a Windows lesz (kivéve persze a PlayStation VR-t).

Spencer ugyanakkor elmondta, nem akarja, hogy a VR teljesen átvegye a fő játékplatform szerepét. "A VR persze nagyon jó élményt lesz, és ha elkészülnek rá a megfelelő játékok, rengetegen fogják élvezni. Én ugyanakkor szeretek a szobába leülni a gyerekeimmel játszani, és szeretem az érzést, amikor sokan nézzük a képernyőt, és együtt nevetünk vagy izgulunk. Számomra mindig is erről szóltak a videojátékok. Persze hasonló lehetséges egy közösségi rendszeren összekapcsolt VR-környezetben is, de én sajnálnám, ha a jövőben minden játékot csak egy sisakot és fülhallgatót felvéve tudnánk élvezni, kizárva minden mást" - nyilatkozta.

A konzolháborúról

Spencer az utóbbi időben sikeresen alakította ki magáról a jófiú képét. Rendszeresen dicséri a Sony eredményeit, és minél többször igyekszik hangsúlyozni, hogy minél több konzol kel el akár PS4-ből, akár Xbox One-ból, az iparágnak csak jobb lesz.

Most beszélt egy kicsit a konzolháborúról is: "Igyekszem kivonni magam ebből. Semmi értelme nincs, hiszen csak arról szól, hogy melyik műanyagdarab van a tévéd alatt, nem pedig a játékokról, amiről szólnia kéne. Arról szól, hogy a másik bukását kívánom, nem pedig arról, hogy mit szeretek. Ez pedig nem egy egészséges dolog, és nem jó az iparágnak. Én inkább arra igyekszem koncentrálni, hogy a vásárlóinknak minél jobb legyen, és nem azzal foglalkozom, hogy éppen mennyi PS4-et adott el a Sony, vagy mennyi konzolt a Nintendo. Igyekszem megtalálni azokat a lehetőségeket a mi platformjainkban, amiket korábban még senki nem csinált meg" - mondta az Xbox-főnök.

20 év múlva is lesz Halo

A Halo a Microsoft legnagyobb horderejű címe, nem csoda, hogy Spencer külön kitért erre is. Elmondása szerint nem szabad kiégetni a sorozatot a gyakori megjelenésekkel, de nem szabad alulhasználni sem. Szerinte megfelelő menedzseléssel a Halo még 20 év múlva is közöttünk lesz.

"Persze az utóbbi években szinte minden évre jutott egy Halo, de ezek sokszor kisebb játékok voltak, mint például a Spartan Assault, vagy éppen felújítások, esetleg a Master Chief Collection. Az igazi, nagy megjelenéseket azonban nem sűrítjük össze. Mi is izgatottak akarunk lenni egy teljesen új Halo-játék megjelenésekor, és szeretjük látni, ahogy épül a hájp körülötte. Úgy kell kezelnünk ezt a franchise-t, hogy ne kopjon el, ez pedig egy komoly feladat lesz a jövőben: a megfelelő módon kell gondozni és növeszteni" - mondta.

Szerinte még az olyan nagy címeknél is, mint a Halo, el kell nyerni a játékosok bizalmát újra és újra, nem lehet kényelmesnek lenni. Ez főleg igaz a Halo 4 után, ami messze nem tudta annyi ideig lekötni a játékosokat, mint a korábbi részek. Éppen ezért a Halo 5 amellett, hogy felfrissít egy rakás korábbi formulát, a többjátékos részét úgy alakították ki, hogy folyamatosan tudjanak tartalmat szolgáltatni és változtatni a visszajelzések alapján.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward