Mikor a Valve először beszélt a Steam Greenlight „nyugdíjazásáról” és a program helyébe lépő Steam Direct fizetős mivoltáról, a legtöbb eszmecsere azzal kapcsolatban született, hogy mekkora lesz az a bizonyos összeg, amit a fejlesztőknek ki kell majd fizetniük ahhoz, hogy játékuk bekerüljön a Steam Direct rendszerébe. A legtöbben egyetértettek abban, hogy a logikus út az lenne, ha a lehető legalacsonyabb szinten tartaná a Valve a költségeket.
A cég elég széles skálán fontolgatta a lehetőségeket, hiszen száz dollártól egészen ötezer dollárig terjedt a határ. Friss blogposztjukban most tájékoztattak minket a döntésről: ha elindul a Steam Direct, a fejlesztőknek száz dollárt kell fizetniük minden játékért, amit meg szeretnének jelentetni a Steamen – ez az összeg ráadásul visszatéríthető lesz, bár hogy hogyan, az egyelőre nem tisztázott.
A Valve szintén változtatásokat eszközöl a kurátori rendszeren. A jövőben a kurátorok többféle tartalmat hozhatnak létre és mutathatnak meg, köztük akár listákat, YouTube-videókat is. Ha követjük egy-két kurátor munkáját, észrevehetjük majd, hogy hangsúlyosabban megjelennek az áruházban. A Valve annak érdekében is végez fejlesztéseket, hogy a kurátorok és a fejlesztők könnyebben együtt dolgozhassanak.
A Steam Direct indulásának, ezzel együtt a Steam Greenlight távozásának időpontja még nem ismert.