A Google levelezője 2004-ben indult el, és a kezdetek óta egy borítékot mintázó M-betű volt a logójában. A vonalvezetése és a dizájnja többször is változott a Gmail emblémájának az elmúlt 16 év alatt, de egy valami sosem módosult: mindig piros és fehér színű volt.
Ezúttal a Google feladta a megszokott piros-fehér kombinációt, és most már tökéletesen tükrözi a vállalat színvilágát. Az M-betűs motívum maradt, de valamelyest meghízott, vastagabb vonallal lett újraalkotva, az alapvető forma viszont nem változott, kívül lekerekítések, belül pedig szögletesség jellemzi.
A Gmail grafikája maradt jól felismerő, noha kicsit szokni kell majd az új színvilágát.
A Fast Company a hír kapcsán arról számolt be, hogy a Google azon is gondolkodott, hogy végleg elhagyja az M betűt az emblémából, viszont a vállalat által folytatott kutatások arra az eredményre jutottak, hogy ezt a felhasználók nem fogadnák örömmel. Felmerült a piros szín teljes elhagyása is állítólag, de végül ezt sem lépte meg a vállalat, sőt, lényegében a négy színből, ami az új jelképet alkotja, a piros jutott a legnagyobb részhez.
Az utóbbi időben a Google folyamatosan cserélte a szolgáltatásainak a logóját, és minden esetben hasonló stílust diktált. Eddig is volt konzisztencia a grafikák között, viszont mostanában már mindegyik logo egészen hasonló lett. A közelmúltban újult meg a Google Térkép, a Google Fotók, és egyebek mellett a Google Chrome emblémája is. Lassan már az összes főbb Google szolgáltatásnak kifinomult, piros, zöld, kék és citromsárga színekben pompázik a logója.