Sokáig még a jól értesült források körében is kétségek támadtak azzal kapcsolatban, hogy mire is készül a Microsoft. Egy időben azt lehetett hallani, hogy a vállalat két új Xbox konzollal készül, melyek között lesz egy erősebb és egy gyengébb. Aztán is lehetett hallani, hogy a gyengébbik gépet kilőtték, és csak az erősebbik marad, valamint egy kifejezetten streamelésre kialakított Xbox készül.
Most azonban a Windows Central megbízható forrásokból arról értesült, hogy mégis készül egy gyengébb konzol a Project Scarlett keretein belül, és a korábbi híreknek megfelelően a gyengébbik gépet a Lockhart, az erősebbiket pedig az Anaconda fedőnév alatt fejlesztik, ráadásul még a hardverrel kapcsolatban is megtudtunk néhány dolgot.
A Windows Central azt tudta meg, hogy az Anaconda körülbelül 12 teraflopsos, míg a Lockhart körülbelül 4 teraflopsos teljesítményre lesz képes, ezzel tehát nyers számok tekintetében gyengébb lesz az Xbox One X-nél. Persze, a GPU számítási teljesítménye önmagában nem árul el mindent, hiszen az újdonságok, így például a sugárkövetés támogatása bekerül a kisebbik gépbe is.
Az is nagy előrelépést jelent az Xbox One X-hez képest, hogy a Lockart is ugyanazt a 8 magos AMD Zen-alapú processzort kapja majd, mint az Anaconda, csak ez várhatóan nem fogja elérni a 3,5GHz-es órajelet. És persze bele kell kalkulálni az architekturális fejlesztéseket. Memória tekintetében az Anacondába 16GB kerül majd a hírek szerint, amiből 3GB-ot lefoglal majd a rendszer.
Ahogy a Sony esetében, úgy a két új Xbox konzolnál is az egyik legnagyobb újítás az NVMe SSD-re épülő egyedi háttértár lesz, ami akár virtuális memóriaként is használható. Ezzel az egy perces betöltési idő másodpercekre rövidül, játékmenet közben pedig gyakorlatilag elbúcsúzhatunk a töltőképernyőktől. Érdekes, hogy a Windows Central forrásai szerint a Project XCloud segítségével már akkor elkezdhetjük streamelve tolni a játékot, amíg az letölti és feltelepíti magát a háttérben.
A források szerint mindkét új konzol képes lesz futtatni az összes Xbox One-ra megjelent játékot, még azokat az Xbox 360-as anyagokat is, melyek visszafelé kompatibilitással futnak a jelenlegi konzolokon. Az Xbox One X-hez hasonlóan a dinamikus felbontást és unlocked framerate-ez használó anyagok jobban futhatnak majd az új konzolokon.
Ahogy mindig, ezúttal is érdemes egy csipet sóval kezelni ezeket az információkat, de mivel az új konzolok jövő ősszel már piacra kerülnek, nagyon valószínű, hogy a tervek már véglegesek a Sonynál és a Microsoftnál is.