Történetünk ugyebár ott indul, hogy a Star Citizen fejlesztője, a Cloud Imperium Games eredetileg a CryEngine-t licencelte a játék elkészítéséhez, azonban a Crytek tavaly pert indított a stúdió ellen, mondván, csak egy játékra kapták meg a motor licencét. Menet közben azonban a Star Citizen ketté vált, hiszen készül a Squadron 42 nevű egyjátékos mód is, így a Crytek erősen átverve érezte magát, és a bíróságra ment.
A Cryteknek nem csak volt a kifogása, hogy több játékhoz használják fel a licencet, hanem az is, hogy a Cloud Imperium Games eltávolította a CryEngine logóját a Star Citizen különböző marketinges anyagaiból, holott ez is feltétele volt annak, hogy piaci ár alatt kapja meg a stúdió az engine-t.
Válaszul a Cloud Imperium Games azzal kontrázott, hogy már régóta átváltottak az Amazon Lumberyard motorjára, ami ugyan tényleg CryEngine alapú, de egy teljesen másik vállalat teljesen másik licencén alapul. Erre viszont a Crytek azt mondta, hogy oké, de amikor megvettétek tőlünk a motort, azt ígértétek, hogy a Star Citizen erre fog épülni, hiszen ez valószínűleg komoly reklámérték lett volna a pénzügyileg küszködő Crytek számára.
Ezután következett a váratlan fordulat, a Crytek ugyanis januárban azt kérte a bíróságtól, hogy dobja ki a saját perét és azt időzítsék át októberre, addig ugyanis biztosan nem jelenik meg a Squadron 42. Mert, hogy egyébként eredetileg idén januárban kellett volna elkészülnie a játéknak, de mint ahogy minden, ami Star Citizen, ez is csak folyamatosan csúszik. Ezen kívül a Crytek szerint a perhez kapcsolódó előzetes átvilágítási folyamat során kiderült, hogy a Cloud Imperium Games egyáltalán nem váltott az Amazon motorjára.
A Cloud Imperium Games aztán keményen válaszolt, és közölte, hogy egyrészt az eredeti licenc alapján is elkészíthették volna a Squadron 42-t, azonban bizonyítani is tudja, hogy közben váltottak az Amazon Lumberyard motorra, amiről egy megerősítést is kértek az Amazontól, amit bemutattak a bíróságnak.
Akárhogy is, a legfrissebb fejlemények szerint az a helyzet, hogy egy friss bírósági bejegyzés szerint a két fél megegyezett egymással. A megegyezés részletei nem nyilvánosak egyelőre, azonban a Cloud Imperium Games és a Crytek közölte, hogy "ezzel minden kapcsolatos ügy véglegesen lezárul", és egy hónapot kértek a bíróságtól arra, hogy benyújtsák a közös kérvényt az ügy törlésére.
Ez azért is lehet megkönnyebbülés a Crytek számára, mert a Cloud Imperium Games azt kérvényezte korábban, hogy a már benyújtott keresetet úgy vesse el a bíróság, hogy minden addigi jogi költséget a Cryteknek kelljen megfizetnie, ha már folyamatosan emberkedik. Azt persze nem tudjuk, hogy döntött volna a bíróság, de könnyen lehet, hogy a Crytek érezte, nem áll jól a szénája.