Megegyezett a Star Citizen fejlesztője és a Crytek

A két fél közösen döntött úgy, hogy abbahagyják a pereskedést a CryEngine licence körül.

Megegyezett a Star Citizen fejlesztője és a Crytek

Történetünk ugyebár ott indul, hogy a Star Citizen fejlesztője, a Cloud Imperium Games eredetileg a CryEngine-t licencelte a játék elkészítéséhez, azonban a Crytek tavaly pert indított a stúdió ellen, mondván, csak egy játékra kapták meg a motor licencét. Menet közben azonban a Star Citizen ketté vált, hiszen készül a Squadron 42 nevű egyjátékos mód is, így a Crytek erősen átverve érezte magát, és a bíróságra ment.

A Cryteknek nem csak volt a kifogása, hogy több játékhoz használják fel a licencet, hanem az is, hogy a Cloud Imperium Games eltávolította a CryEngine logóját a Star Citizen különböző marketinges anyagaiból, holott ez is feltétele volt annak, hogy piaci ár alatt kapja meg a stúdió az engine-t.

Válaszul a Cloud Imperium Games azzal kontrázott, hogy már régóta átváltottak az Amazon Lumberyard motorjára, ami ugyan tényleg CryEngine alapú, de egy teljesen másik vállalat teljesen másik licencén alapul. Erre viszont a Crytek azt mondta, hogy oké, de amikor megvettétek tőlünk a motort, azt ígértétek, hogy a Star Citizen erre fog épülni, hiszen ez valószínűleg komoly reklámérték lett volna a pénzügyileg küszködő Crytek számára.

Ezután következett a váratlan fordulat, a Crytek ugyanis januárban azt kérte a bíróságtól, hogy dobja ki a saját perét és azt időzítsék át októberre, addig ugyanis biztosan nem jelenik meg a Squadron 42. Mert, hogy egyébként eredetileg idén januárban kellett volna elkészülnie a játéknak, de mint ahogy minden, ami Star Citizen, ez is csak folyamatosan csúszik. Ezen kívül a Crytek szerint a perhez kapcsolódó előzetes átvilágítási folyamat során kiderült, hogy a Cloud Imperium Games egyáltalán nem váltott az Amazon motorjára.

A Cloud Imperium Games aztán keményen válaszolt, és közölte, hogy egyrészt az eredeti licenc alapján is elkészíthették volna a Squadron 42-t, azonban bizonyítani is tudja, hogy közben váltottak az Amazon Lumberyard motorra, amiről egy megerősítést is kértek az Amazontól, amit bemutattak a bíróságnak.

Akárhogy is, a legfrissebb fejlemények szerint az a helyzet, hogy egy friss bírósági bejegyzés szerint a két fél megegyezett egymással. A megegyezés részletei nem nyilvánosak egyelőre, azonban a Cloud Imperium Games és a Crytek közölte, hogy "ezzel minden kapcsolatos ügy véglegesen lezárul", és egy hónapot kértek a bíróságtól arra, hogy benyújtsák a közös kérvényt az ügy törlésére.

Ez azért is lehet megkönnyebbülés a Crytek számára, mert a Cloud Imperium Games azt kérvényezte korábban, hogy a már benyújtott keresetet úgy vesse el a bíróság, hogy minden addigi jogi költséget a Cryteknek kelljen megfizetnie, ha már folyamatosan emberkedik. Azt persze nem tudjuk, hogy döntött volna a bíróság, de könnyen lehet, hogy a Crytek érezte, nem áll jól a szénája.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap