Amikor megjelent a Cyberpunk 2077 konzolokra, az nem volt hajlandó normálisan futni PS4-en vagy Xbox One-on. A probléma viszont ott volt, hogy a játék eleve erre a két konzolokra jelent meg és csak a visszafelé kompatibilitásnak hála működött PS5 és Xbox Series gépeken (már ha működött). A felháborodás nyomán sokan vissza is kérték a pénzüket, ami tűzoltásnak megfelelt, de így is jelentős anyagi következményekkel járt a stúdióra nézve.
Szerencsére megérkezett azóta az 1.2-es javítás, ami rengeteg játékosnak ad lehetőséget, hogy egyáltalán be tudja fejezni egy programhiba miatt elakadó küldetését. Most érkezett a másik remek hír, miszerint még idén várhatjuk a PlayStation 5 és az Xbox Series X/S változatokat.
Emellé természetesen további javítások is fognak érkezni, arról nem is beszélve, hogy végre DLC-ket is várhatunk a jövőben.
A Witcher sorozattal kapcsolatban is érkeztek hírek. Még idén megjelenik az AR játék, a Monster Slayer; tovább fejlődik a GWENT; és végül a Witcher 3 is megkapja a maga next gen változatát.
A jó hírek után pedig rá is tudunk kanyarodni arra, hogyan kívánja ezt a CD Projekt Red megvalósítani. A cég hajója nyílegyenesen tört a világsiker felé, a Cyberpunk 2077 a világ egyik legjobban várt játéka lett, de a cél előtt egyszerűen nekikormányozták a partnak, ezzel pedig saját magukra haragították az üzleti partnereiket és a vásárlókat egyaránt.
Egy ilyen krízist viszont kezelni kell, ehhez pedig jelentős változásokra van szükség.
Adam Kiciński, a cég elnöke és csapata egy hosszú videóban ismertette azt, hogyan kívánják elkerülni azokat a ballépéseket, amiket a Cyberpunk 2077 kommunikációja és fejlesztése során elkövettek.
Szeretnének fejlődni abban, ahogyan a játékokat készítik és ahogyan az alkalmazottjaikkal bánnak. Szeretnék erősíteni azt az érzést, hogy együtt csinálnak nagyszerű játékokat.
Megváltoztatják a fejlesztési módszereket. Ezentúl a The Witcher és a Cyberpunk játékokért felelős csapatok besegíthetnek egymás munkájába és egyszerre dolgoznak majd mindkét címen. Viszont így nem lehetne bírni a munkaterhet, így felvásárolják a kanadai Digital Scapes stúdiót is, akik már többször dolgoztak együtt a CD Projekt Reddel.
Tanultak a Cyberpunk 2077 PR és marketing kampányaiból és látják azt, hol kell változtatniuk. A jövőben nem fognak hosszú évekre előre ígéreteket tenni. A promóciós anyagok a megjelenéshez sokkal közelebb fognak megjelenni, így a véglegeshez közeli állapotban láthatjuk majd a trailereket és demókat.
Remélhetőleg tényleg sikerül megtalálniuk a helyes utat és olyan irányba indul el a cég, hogy mindenki boldog lehet.