A Mythic egyik alapítója, és ex-főnöke, Mark Jacobs feltárja, miért hagyta ott a híres MMO fejlesztő céget, miután a tulajdonos, az EA 2009-ben úgy döntött, hogy összeolvasztja a stúdiót a BioWare-rel.
Jacobs, aki többek között a Warhammer Online és a Dark Age of Camelot fő tervezője volt az EA döntése után úgy érezte, hogy neki már nincs helye a stúdióban.
"Öntsünk tiszta vizet a pohárba" – magyarázta Jacobs – ", John Riccitiello a főnök, és ez az ő cége. Megvásárolták a Mythicet. Riccitiellonak joga van azt tenni, amit csak akar. Sosem fogom kérdőre vonni döntéseivel kapcsolatban sem nyilvánosan, sem máshogy. Ez nem az én dolgom."
"Döntést hoztak arról, hogy milyen irányban akarnak tovább menni, és ahogy azt közös megegyezésben is leszögeztük, nekem nem volt ott helyem, legalábbis olyan hely nem, amilyet szerettem volna. Ilyen egyszerű, legalábbis publikusan. Ami a színfalak mögött történt, azt nem áll szándékomban elmondani."
Az világos, hogy a két fél nem értett egyet, ám Jacobs ragaszkodik hozzá, hogy a kettészakadás civilizáltan történt.
"Az EA kedvezően nyilatkozott velem kapcsolatban a távozásom után, és én hasonlóan nyilatkoztam róluk. Hogy 100%-ig egyet értettem-e velük? Természetesen nem. 100%-ig egyetértettek velem? Persze, hogy nem. Ha így lett volna, még mindig ott lennék."
Jacobs a múlt héten jelentette be induló új cégét, a City State Entertainmentet, amely mobil és közösségi játékokra specializálódik. Már akkor is tervezte, hogy felfedezi játékiparnak ezt a szegmensét, amikor még a Mythicnél volt.
"Korábbi társammal folytatott legutolsó beszélgetésben még az EA-nál arról beszéltem, hogy hetek óta azon töröm a fejem, hogyan törhetnénk be a piacnak erre a részére, mert úgy gondoltam, robbani fog. Láttam, mivel próbálkozik a Zynga, és láttam, merre tart a játékipar. Egy hétvégét azzal töltöttem, hogy kiötöljem, milyen irányokba mehetünk Mythicesen EA-ként."
"Vicces, hogy előálltam egy igen jó tervvel, és aztán távoznom kellett. Ironikus, hogy két évvel később megtehetem, amit akkor akartam: bekerülni a közösségi játékok szegmensébe."
Jacobs tisztában van azzal, hogy nem a City State az egyetlen most induló cég, amely szeretne a közösségi játék robbanás része lenni.
"Nagyszerű lehetőség ez az olyan embereknek, mint én, akik önerőből szeretnék megvalósítani terveiket, vagy nem akarnak a nagyokkal versengeni a konzol és az MMO piacon. Megvizsgálunk mindent, amit egy kis csapat is viszonylag gyorsan meg tud csinálni, és ha jól végzi a dolgát, sikerre vinni, legyen az iOS, Android, táblagép, PC, vagy böngésző alapú játék."
Jacobs szerint ahhoz, hogy a City State játékai kiemelkedjenek a többi közül ezen a telített piacon, sok kemény munka, türelem és kitartás kell.
"Ki kell hozni valamit és - utálom a kliséket -, hagyni, hadd növekedjen természetes módon. Akkor is dolgozni kell, ha ennek nem látjuk rögtön az eredményét."
"A két legjobb példa erre az EVE Online és az Angry Birds. Amikor az Angry Birds megjelent, nem rohant rögtön mindenki, hogy megvegye. Ugyanez volt a helyzet az EVE Online-nal is. Megjelenésekor nem volt nagy sikere. Az USA-ban alig adtak el belőle. De a CCP-s srácok hihetetlen jó munkát végeztek, és tovább fejlesztették a játékot, megtettek, mindent, amit kellett, és az EVE végül sikeres lett.
"Ez az, amire mi is hajlandóak vagyunk. Nem számít, milyen játékot adunk ki, amíg hiszünk benne, addig nem baj, ha nem lesz egy csapásra sikeres. Tovább dolgozunk rajta, és megteszünk mindent, amit lehet. Hajlandó vagyok anyagilag megtámogatni a stúdiót hosszú ideig is, hogy jó játékokat adhassunk ki, és kivárjuk, mi történik."
Mi lesz, ha behal a most virágzó mobilpiac? Jacobs szerint ez is benne van a pakliban, ám a City State készen áll, hogy ezt is túlélje.
"Nem valószínű, hogy az emberek hirtelen eldobnák az iPhone-jukat, és visszatérnének a 90-es években használt mobilokhoz. A táblagépekkel ugyanez a helyzet. Nem fog összeomlani a mobilpiac. Mindig lesz munkánk, hacsak nem dönt úgy mindenki hirtelen, hogy egyáltalán nem akar mobilt használni. Ha jó munkát végzünk, sikeresek leszünk."
A City State még az idén fogja megjelentetni eddig még be nem jelentett bemutatkozó játékát.