Majdnem csődbe ment a thatgamecompany...

... a Journey megjelenése előtt. 

Majdnem csődbe ment a thatgamecompany...

A különös PlayStation 3-as játékairól (flOw, Flower) híres thatgamecompany tavaly majdnem csődbe ment, mikor végre eljutottak odáig, hogy befejezték a Journey-t. Arra kényszerültek, hogy minden tartalékukat feléljék, mivel egy teljes évet ráhúztak a Journey fejlesztésére.

"Sok ember nem kapott fizetést. Csődöt jelentettünk mint cég."

A játékról először 2006-ban hallhattunk egy prototípus formájában, melynek neve Utopia volt. Akkor még 4 fős kooperatív játéknak tervezték, de aztán a 2 játékosos megoldás mellett döntöttek, a hangsúlyt pedig arra helyezték, hogy segítsük egymást.

"A Journey születésének oka - azon túl, hogy átéljünk egy katartikus pillanatot a végén, az, hogy igazi kapcsolatot hozzon létre két ember között" - nyilatkozta Jenova Chen az Eurogamernek még tavaly.

"Emögött az áll, hogy mostanság minden ember azt hajtogatja, hogy mennyire felkapott most a közösségi játék. Az igazság viszont az, hogy egyetlen más játék sem igazán közösségi, nem hoznak létre érzelmi kapcsolatot két emberi lény között."

Manapság az általános közöny és eltávolodás ellen harcolni talán az egyik legnemesebb ügy. Én személy szerint úgy érzem, hogy akik képesek ilyen eredményeket elérni egy videojátékban - összehozni két teljesen ismeretlen embert a világ különböző pontjain, majd rábírni őket, hogy odafigyeljenek a másikra és együtt tegyenek meg egy belső utazást - azok igazi emberszeretők. Az altruizmus pedig ritkaság az iparban, még ha az közel áll a művészethez, akkor is.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward