Ugyan a Battlefield 4 mára már nagyjából játszható állapotba került, a DICE producere, David Sirland elmondta, hogy ettől függetlenül valószínűleg nehezen visszafordítható károkat okozott a játék, főleg a korai időszakban: megrendült ugyanis a játékosok bizalma a franchise-ban.
"Teljes bizonyossággal mondhatom, hogy az első hónapokban komolyan elvesztettük a játékosok bizalmát. Biztos, hogy még most is sokan vannak, akik egyáltalán nem bíznak benne, hogy indulásra egy stabil játékot tudunk letenni az asztalra" - mondta Sirland, majd hozzátette, hogy szavakkal egyébként nem mennek semmire, az egyetlen dolog, amit tenni tudnak, hogy a kövektező Battlefield-játék atomstabil és játszható lesz induláskor.
"Vissza akarom nyerni a bizalmat, és újra boldoggá akarom tenni az embereket a Battlefielddel" - folytatta. Ennek érdekében Sirland szerint komoly lépéseket tett az Electronic Arts a fejlesztési folyamatban. Jóval nyitottabbak a Battlefield Hardline-nal kapcsolatban, jobban bevonják a közönséget, és több nyílt bétateszt is lesz, ahol meggyőződhetnek a stabilitásról, illetve fogadhatnak visszajelzéseket. Többek között ezért is csúsztatták el a Hardline megjelenését.