Shop menü

LEHANGOLÓ AZ AMERIKAI MOBILPIAC, AZ INDIAI VISZONT SZÉPEN VIRÁGZIK

A Counterpoint Research elemzése alapján az Egyesült Államokban lassan csak Apple és Samsung mobilokat lehet eladni, de India ezzel szöges ellentétben áll.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Lehangoló az amerikai mobilpiac, az indiai viszont szépen virágzik

Az okostelefonok eladása a 2023-as ünnepi időszakban végre ismét növekvő pályára állt, és úgy alakult, hogy az idei első negyedév is forgalomemelkedést hozott. Azonban ez nem a fejlett világnak köszönthető, az elmaradottabb régiókban volt igazén szép a növekedés. Egyebek mellett ezt is lehet látni a Counterpoint két teljesen ellentétes piacot felmérő kutatásaiból, az amerikai és az indiai eredményekből.

Globálisan azt láthattuk, hogy több mint 7 százalékkal több okostelefon fogyott az idei első negyedévben, mint 2023 azonos időszakában. Ezt a növekedést viszont az USA éppen visszafogta. Az Egyesült Államokban a Counterpoint számai alapján 8 százalékkal nemhogy több, még inkább kevesebb készüléket adtak el. Ezzel szemben Indiában jól alakult a mobiltelefonok sorsa, ugyanis ott már ez a 8% növekedésként jelent meg.

Külön kiemelte kutatásában a Counterpoint, hogy Indiában sokkal többet költenek az emberek okostelefonra, ugyanis az eladások értéke már 18 százalékkal emelkedett éves szinten.

Miközben az Egyesült Államokban szinte két szereplős lett a piac, addig Indiában még nagyon sokan tudnak érvényesülni versenyképes és jó készülékekkel. Jól mutatja a piac aktivitását, hogy a Vivo lett az első, és korábban még nem tudott Indiában piacvezető lenni, szóval most az első alkalmat ünnepelheti. De nem lesz egyszerű feladata, ha ezt a felállást meg is akarja tartani.

Galéria megnyitása

Indiában a Vivo 19,2%-os részesedéssel zárt az élen, egy hajszállal megelőzve a Xiaomit, aki a forgalom 18,8 százalékát tudta menedzselni, a harmadi helyen pedig a Samsung található 17,5 százalékos piaci résszel. Egy évvel korábban még a Samsung volt az első a Vivo előtt, és a harmadik helyet Xiaomi birtokolta, és a harmadik már közel 5%-kal volt lemaradva. Most nincs 2% az első három helyezett között. Ezen felül pedig még a negyedik (Oppo) és az ötödik (Realme) is 10 százalék körüli piaccal gazdálkodhatott.

Galéria megnyitása

Ehhez képest az USA-ban azt lehet látni, hogy az Apple tavaly és idén is magában az eladások 52 százalékát biztosította az iPhone-ok révén. Tehát minden második ember valamilyen iPhone-t vásárolt. A második helyen a Samsung még nagyobb részesedést szerzett magának, a korábbi 27%-os eredményét sikeresen tornászta fel 31 százalékra. A két cég együtt 83 százalék felett uralkodik. Egyedül a Motorolának van még láható részesedése az amerikai eladásokból 9 százalékos részesedéssel. A Google és a TCL a negyedik és az ötödik helyen már elenyésző forgalmat tudott elérni.

Galéria megnyitása

Nagyon érdekes az is, hogy az Egyesült Államokban az első öt márkán túl az összes többi piaci szereplő együttesen 5%-nyi piaci részesedésen osztozkodott 2024 első negyedévében. Ehhez képest Indiában az első ötből kiszorult vállalatoknak 24,4 százalékos részesedés jutott. Ebből a szempontból is lényegesen egészségesebb piaci képet fest az indiai helyzet.

Indiában egyre többet költenek az emberek okostelefonokra, már az eladott eszközök 20 százaléka volt felsőkategóriás, és a teljes forgalomnak az 51 százalékát tette ki a „prémium” készülékek értékesítése. A Samsung Galaxy S24 világszerte mindenhol kapós, miközben persze az iPhone-ok is jól fogynak a felsőkategóriában. A friss jelentés szerint a már Indiában is 71% felett van az eladott 5G-s készülékek aránya.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére