Az okostelefonok eladása a 2023-as ünnepi időszakban végre ismét növekvő pályára állt, és úgy alakult, hogy az idei első negyedév is forgalomemelkedést hozott. Azonban ez nem a fejlett világnak köszönthető, az elmaradottabb régiókban volt igazén szép a növekedés. Egyebek mellett ezt is lehet látni a Counterpoint két teljesen ellentétes piacot felmérő kutatásaiból, az amerikai és az indiai eredményekből.
Globálisan azt láthattuk, hogy több mint 7 százalékkal több okostelefon fogyott az idei első negyedévben, mint 2023 azonos időszakában. Ezt a növekedést viszont az USA éppen visszafogta. Az Egyesült Államokban a Counterpoint számai alapján 8 százalékkal nemhogy több, még inkább kevesebb készüléket adtak el. Ezzel szemben Indiában jól alakult a mobiltelefonok sorsa, ugyanis ott már ez a 8% növekedésként jelent meg.
Külön kiemelte kutatásában a Counterpoint, hogy Indiában sokkal többet költenek az emberek okostelefonra, ugyanis az eladások értéke már 18 százalékkal emelkedett éves szinten.
Miközben az Egyesült Államokban szinte két szereplős lett a piac, addig Indiában még nagyon sokan tudnak érvényesülni versenyképes és jó készülékekkel. Jól mutatja a piac aktivitását, hogy a Vivo lett az első, és korábban még nem tudott Indiában piacvezető lenni, szóval most az első alkalmat ünnepelheti. De nem lesz egyszerű feladata, ha ezt a felállást meg is akarja tartani.
Indiában a Vivo 19,2%-os részesedéssel zárt az élen, egy hajszállal megelőzve a Xiaomit, aki a forgalom 18,8 százalékát tudta menedzselni, a harmadi helyen pedig a Samsung található 17,5 százalékos piaci résszel. Egy évvel korábban még a Samsung volt az első a Vivo előtt, és a harmadik helyet Xiaomi birtokolta, és a harmadik már közel 5%-kal volt lemaradva. Most nincs 2% az első három helyezett között. Ezen felül pedig még a negyedik (Oppo) és az ötödik (Realme) is 10 százalék körüli piaccal gazdálkodhatott.
Ehhez képest az USA-ban azt lehet látni, hogy az Apple tavaly és idén is magában az eladások 52 százalékát biztosította az iPhone-ok révén. Tehát minden második ember valamilyen iPhone-t vásárolt. A második helyen a Samsung még nagyobb részesedést szerzett magának, a korábbi 27%-os eredményét sikeresen tornászta fel 31 százalékra. A két cég együtt 83 százalék felett uralkodik. Egyedül a Motorolának van még láható részesedése az amerikai eladásokból 9 százalékos részesedéssel. A Google és a TCL a negyedik és az ötödik helyen már elenyésző forgalmat tudott elérni.
Nagyon érdekes az is, hogy az Egyesült Államokban az első öt márkán túl az összes többi piaci szereplő együttesen 5%-nyi piaci részesedésen osztozkodott 2024 első negyedévében. Ehhez képest Indiában az első ötből kiszorult vállalatoknak 24,4 százalékos részesedés jutott. Ebből a szempontból is lényegesen egészségesebb piaci képet fest az indiai helyzet.
Indiában egyre többet költenek az emberek okostelefonokra, már az eladott eszközök 20 százaléka volt felsőkategóriás, és a teljes forgalomnak az 51 százalékát tette ki a „prémium” készülékek értékesítése. A Samsung Galaxy S24 világszerte mindenhol kapós, miközben persze az iPhone-ok is jól fogynak a felsőkategóriában. A friss jelentés szerint a már Indiában is 71% felett van az eladott 5G-s készülékek aránya.