Lezajlott az idei Made On YouTube esemény, melynek keretében számos fejlesztésről esett szó a szolgáltatás kapcsán. A világ legnagyobb videós platformján sokféle fejlesztést ígér a YouTube csapata a Google égisze alatt. az egyik legérdekesebb újítás a Communities, mellyel a cégnek az lenne a célja, hogy a rajongói kapcsolatok ápolásában is szerepet vállaljon.
Közösségi médiába erősítene a vezető videós felület
A videós influenszerek a tartalmaikat a YouTube-on osztják meg, azonban mikor a közöséggel való kapcsolatba lépésről van szó, akkor már a Facebook, a WhatsApp, a Telegram a Discord vagy éppen a Reddit kerül képbe a legtöbb esetben. Korábban próbált már nagyobb közösségi életet csiholni a YouTube keretei között, és most úgy döntött, hogy újra tesz egy próbát ezzel. A Communities egy egészen vegyes funkcionalitást biztosító közösségi tér lesz, már amennyiben a készítő igényt tart erre.
Senkire nem akarja a YouTube ráerőszakolni az új funkciót, ez nem fog megjelenni a youtuberek oldalán, ha nem kapcsolják be manuálisan. Onnantól azonban, hogy ezt élesíti, a feliratkozóknak lehetősége lesz arra, hogy bejegyzéseket hozzanak létre a YouTube közösségekben. Miközben persze a videósok maguk is posztolhatnak majd erre a felületre, megoszthatják a legfrissebb elképzeléseiket, de akár ötletelhetnek is másokkal közösen. A bejegyzésekhez hozzá lehet majd szólni, válaszolhatnak egymásnak a felhasználók, készítők.
A YouTube profilokhoz kapcsolódó belső közösségekben az adott fiókkal kapcsolatos témák megbeszélése lesz a cél, tehát a különböző közösségeknek mindig adott lesz a témája. Legalábbis a YouTube elképzelése szerint, aztán persze, hogy ez miként fog alakulni valójában, az a jövő zenéje. A bejegyzésekben nemcsak szöveg, hanem kép is megjelenhet majd. Ezzel a készítőknek kicsit a dolga is több lesz, hiszen minden bizonnyal felügyelni kell majd a beszélgetéseket a Communities lapon. A moderációhoz vélhetően minden eszközt biztosít majd a vállalat.
Korábban Community néven próbált a YouTube egy olyan közeget biztosítani, ahol nem videókat publikálhattak a tartalomgyártók, de ez nem aratott nagy sikert. Probléma nem volt a funkcióval, egyszerűen csak nem kaptak rá az ember. Alig van olyan videós, aki él ezzel az egyébként jó lehetőséggel. A Communities viszont már sokkal erősebb lesz közösségi szempontból, és az is lehet, hogy a cég a Community funkciót nyugdíjazza majd, hiszen annak a lehetőségeit az új felület képes biztosítani.
A cég elképzelése szerint a fejlesztés révén a készítők és a követők közelebbi kapcsolatba léphetnek majd, szorosabb lesz a viszony a felek között. videósok kreatív munkájában is belefolyhatnak a közösség tagjai, ha a tartalomgyártónak ez nincs ellenére. A YouTube számára pedig ebből az enne a legfontosabb, hogy mindez a saját felületén zajlana, nem pedig más közösségi platformokon. Ezzel együtt jön az új Community Hub, ahol a közösség hozzászólásait és a videókra érkező kommenteket egy helyen lehet hatékonyan kezelni.
A Communities felület fokozatosan lesz elérhető a felhasználók számára, szélesebb közben csak jövőre kerül bevezetésre. A jelek szerint óvatosan haladna ezzel a vállalat, nem akar elhamarkodott lépéseket tenni, és átgondolatlanul rászabadítani ezt mindenkire.
Teret nyer a generatív MI a YouTube-on
A Google berkeiben a mesterséges intelligenciát most mindenhova próbálják betolni, és nem meglepő módon a YouTube is kapja az MI funkciókat. A cég szerint egyes fejlesztések akár jelentősebb hatással is lehetnek majd arra, hogy a videósok miként dolgoznak, hogyan készítik a tartalmaikat.
A YouTube Studio alkalmazáson belül megjelenik majd a készítőknek az Inspiration lap, amit a cég már egyébként hónapokkal korábban tesztelni kezdett. Az Inspiration a nevének megfelelően arra szolgál majd, hogy ötleteket nyújtson. Meglehetősen komplex módon fog ez működni, ugyanis olyan szinten képes az MI az embereknek segíteni, hogy megadhatja a videók koncepcióját, felkínálhat címet és előnézeti képet, de akár még forgatókönyvet és szöveget is adhat.
Akár teljes projektek kidolgozásában segíthet az Inspiration funkció, és nem lenne meglepő, ha olyan tartalmakkal szolgálna, amik nagyon jól szerepelnének a YouTube algoritmusa szempontjából. Ezzel viszont még közel sincs vége, hiszen a cég még a Veo videogeneráló MI eszközt is beveti, ami a Google DeepMind csapatának egyik terméke. A Veo a YouTube Shorts funkcióba lesz integrálva, részben a Dream Screen funkciót fogja kiegészíteni, de önállóan is lehet majd használni.
A YouTube keretében létrehozott generatív MI videók megkapják majd a DeepMind SynthID azonosítóját, amiből kideríthető lesz az, hogy az adott tartalom mesterséges intelligencia által lett létrehozva. Ezen felül ugyancsak az MI támogatásával folyamatosan fejlődik a YouTube automatikus feliratozási szolgáltatása is. Ennek köszönhetően egyre több emberhez juthatnak el a tartalmak.
Idővel még több új lehetőség jöhet az MI eszközöket kihasználva, ezek a fejlesztések pedig fokozatosan kerülnek majd bevezetésre. Nem érdemes arra számítani, hogy hirtelen záporoznak majd a felvázolt újítások.