Shop menü

KNUCKLES, A VALVE LEGFRISSEBB VR VEZÉRLŐJE

A kézbe fogható kontroller mostantól nem csak a gesztusokat és a kézmozdulatokat érzékeli, hanem azt is, hogyan állnak a felhasználó ujjai.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Knuckles, a Valve legfrissebb VR vezérlője

A virtuális valóságban való barangoláshoz a VR headset mellett valamiféle vezérlőeszközre is szükség van, hogy interakcióba léphessünk virtuális környezetünkkel. Ezek a vezérlők még eléggé gyerekcipőben járnak, ahogy magának a VR technológiának is nagyon sokat kell még fejlődnie – és fejlődik is folyamatosan. A Valve például a napokban mutatta be továbbfejlesztett VR vezérlőeszköz-koncepcióját, amely a gesztusok és kézmozdulatok mellett hamarosan azt is érzékelni tudja, hogyan állnak a kontrollert tartó kezünk ujjai.

A „Knuckles” kontroller fogantyúja kapacitív érzékelő-területeket kapott, amelyek a CapSense technológia jóvoltából képesek érzékelni, minden ujjunkkal szorítjuk-e a kontrollert, vagy csak néhánnyal. Az érzékelőket a pontos működés érdekében minden felhasználó esetén kalibrálni kell, utána viszont már képes lesz a rendszer érzékelni, milyen „állapotban” van az adott kész – ujjaink egyenesen állnak, vagy körülölelik a fogantyút.

A fejlesztők természetesen arra is gondoltak, hogy ne legyen olyan egyszerű elejteni a vezérlőeszközt: mindkét kontroller állítható rögzítő mechanizmust használ, amelyek körülölelik a felhasználó kezét, így ha ujjaival éppen mutatni szeretne valamit az ellenfélnek, a kontrollerek akkor sem esnek ki a kezeiből. Az új vezérlőeszközök szállítása már meg is kezdődött, igaz, első körben csak a fejlesztőkhöz jutnak el, így a VR lázban égőknek még egy picit várniuk kell rájuk. Arról jelenleg nincs információ, hogy az újfajta vezérlők pontosan mikor jelennek meg kereskedelmi forgalomban – attól is függ, kell-e még őket optimalizálni vagy módosítani.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére