Phil Spencer, az Xbox-részleg vezetője elárulta, hogy a Project Scarlett néven készülő új Xbox esetében nem fog fontos szerepet betölteni a virutális valóság.
Ennek Spencer szerint két fő oka van: az egyik, hogy az Xbox felhasználói bázisa egyszerűen nem tart igényt rá, a másik pedig, hogy neki személyesen is vannak problémái ezzel az egésszel: "Nagyon elszigeteli az embert, én pedig közösségi élményként szeretek tekinteni a játékokra. Igyekszünk arra reagálni, amit a közönségünk kér, jelenleg senki nem kéri a VR-t".
Hozzá tette, a felhasználók pontosan tudják, hogy ha VR-t szeretnének, azt megtehetik például PC-n, ahol többféle headset is elérhető. De az egész nem egy nagy biznisz egyelőre: "Senki sem értékesít ezekből sok-sok milliót. Előbb-utóbb biztosan eljutunk odáig, de jelenleg egyáltalán nincs fókuszban" - mondta.
Ez szöges ellentétben áll azzal, amit a Sony csinál, hiszen a vállalat már a PS4-nél is komolyan vette a virtuális valóságot, és eddig össszesen 4,2 millió PS VR szettet értékesítettek, ami azt jelenti, hogy körülbelül a konzoltulajdonosok 4%-ára sikerült rásózni a holmit. Úgy hallani, hogy a PS5 kapcsán is komoly tervei vannak a Sonynak a virtuális valósággal, erről azonban a cég még hivatalosan nem beszél.
Az is tény, hogy habár ma már számos VR-os headset érhető el PC-re, átütő sikert még egyik sem aratott. Ez könnyen lehet, hogy megváltozik majd az első igazán nagy, kifejezetten VR-os exkluzív cím, a Half-Life: Alyx megjelenésével.
Mint azt Robin Walker a Valve-tól elmondta, kezdetben nem is egy Half-Life-játékot akartak készíteni, egyszerűen csak meg akarták válaszolni azt a kérdést, hogy "hol van már végre egy nagy VR-os cím?". Mivel a Valve komoly erőforrásokkal rendelkezik, úgy gondolták, hogy alkalmasak lennének megválaszolni ezt a kérdést.