Randy Pitchford, a Borderlands 3-at fejlesztő Gearbox vezérigazgatója egy örömhírrel kezdett: egy hamarosan érkező patch segítségével bevezetik a keresztplatformos multiplayer lehetőséget a játékba. Mint írja, ez minden platformon érvényes, azonban PlayStationön mégsem, ugyanis a hitelesítési folyamat miatt a kiadó arra kötelezte őket, hogy távolítsák el ezt a Sony platformjai esetében.
Ez egy újabb betekintést enged abba az ügybe, amiről korábban beszámoltunk már, vagyis, hogy a különböző kiadók és platformtulajdonosok között mekkora harc zajlik a keresztplatformos játéklehetőség ügyében.
Ebben az esetben különösen az az érdekes, hogy Pitchford ezúttal előállt, és egyértelműen kijelentette, hogy a kiadójuk, vagyis a 2K Games miatt került ki a crossplay a PlayStation-platformokról. Egyértelműen úgy látszik tehát, hogy a 2K Games nem akar benevezni abba a játékba, amit a Sony indított, vagyis nem akar részesedést fizetni a bevétel után. Ahogy azt korábban megírtuk, a Sony a játékon belüli bevételek után részesedést kér, amennyiben az adott felhasználó az ő platformján tölt több játékidőt, de más platformon ejti meg a vásárlásait, és a Sony elesik az azután járó bevételből származó részesedésből.
A Sony a bevétel és a PlayStationön eltöltött játékidő arányában számolja ki a dolgot, és ha ez kevesebb mint 85%, akkor a játék készítőjének fizetni kell. Tehát konkrét példával élve:
- Ha egy hónapban a játék keresztplatformos bevétele 1 millió dollár, és ebből a PSN-en keletkezett bevétel 900 ezer dollár (a bevétel 90%-a), és emellé a játékos a játékidejének 95%-át PS4-en töltötte el, akkor: 90/95=0,94 a számítás, ami nagyobb 85%-nál, tehát nem kell fizetni extrát a Sonynak.
- Ha egy hónapban a játék keresztplatformos bevétele 1 millió dollár, de ebből a PSN-en keletkezett bevétel csak 600 ezer dollár (a bevétel 60%-a), ami mellé maradt a 95%-os játékidő PS4-en, akkor 60/95=0,63 a számítás, ami kevesebb 85%-nál, így tehát fizetni kell a Sonynak 52 500 dollárt.
Minderre az Epic és az Apple között zajló pereskedés során derült fény, és azt is megtudtuk, hogy ezt a részesedést az Epic hajlandó volt kifizetni a Sony számára a Fortnite esetében, azonban úgy látszik, hogy a 2K Games megítélése szerint ez a dolog nem túl jó a Borderlands 3-nál.
Ennél egy kicsit vidámabb téma, hogy Randy Pitchford utalt a Borderlands jövőjére is. Mint elmondta, mindenkinek érdemes megnézni a legújabb Unreal Engine 5 techdemót, ami alapján szerint egyértelmű, hogy ezzel a motorral teljes mértékben új generációs élmények születhetnek majd. Mint írja, ez a motor egyértelműen úgy készült, hogy egy következő generációs Borderlands-játék készülhessen rá.