Shop menü

JÓL HALAD A BALDUR'S GATE 3 KORAI HOZZÁFÉRÉSE, DE MARHA UNALMAS KARAKTEREKET CSINÁLUNK

Közben a készítők egy RTX 3080-asért könyörgnek az Nvidiának, hogy tudjanak tesztelni.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Jól halad a Baldur's Gate 3 korai hozzáférése, de marha unalmas karaktereket csinálunk

A Baldur's Gate 3 végre elrajtolt a korai hozzáférésben, és a legendás szerepjáték-sorozat folytatása már most annyira népszerű, hogy az még a készítőket is meglepte. Egyenesen megrémültek a helyzettől, mondván, ők csak egy alacsony játékosbázisra vágytak, akikkel közösen tudnak tesztelni és változtatni dolgokon, ehelyett mindenki úgy kapkodja el a mindössze csak az első fejezetet tartalmazó early access verziót, mintha cukorból lenne.

Mindez örömteli, azonban ezt követően jött egy kis dorgálás is a fejlesztők részéről: szerintük marha unalmas karaktereket csinálunk. Ezt konkrétan onnan tudják, hogy összesítették a karakterkészítőből kinyert adatokat, és a legnépszerűbb választásokból összeraktak egy karaktert, ami így néz ki:

Galéria megnyitása

"Gratulálunk, gyakorlatilag csináltatok egy default karaktert. MI a fene srácok? Adtunk nektek démoni szemeket, szarvakat, még farkakat is! Ki vagyunk ábrándulva. Keményen dolgoztunk ezen!" - pöröl ránk a Larian Studios a hivatalos posztban.

Ezt követően a stúdió részletezte, hogy a háttérben számos analitikai rendszer fut a korai hozzáférés alatt, melyek mindegyike anonim módon gyűjt információkat. Ez azt jelenti, hogy nem csak úgy segíthetünk a fejlesztőknek, ha jelentjük a hibákat, hanem egyszerűen úgy is, hogy csak játszunk. Megígérték egyébként, hogy a jövőben rendszeresen osztanak majd meg érdekes adatokat és statisztikákat az analitikai rendszerek alapján.

A legutolsó hotfix segítségével a Larian megoldott számos olyan problémát, amik a multiplayer móddal és fagyásokkal voltak kapcsolatosak, és elméletileg sikerült a végére járni néhány olyan grafikai hibának is, melyek az új GeForce RTX 3080-as kártyákon jelentkeztek. Igaz, ezt ők maguk nem tudták tesztelni, mert még nincs ilyen kártyájuk.

"Vicces történet: mivel úgy látszik, hogy a kártya rendkívül népszerű, nem tudtunk beszerezni egyet sem, hogy tesztelni tudjunk vele. Még mindig nincs nálunk. Most már szinte biztosak vagyunk benne, hogy az RTX 3080-as nem is létezik, de bebizonyíthatjátok az ellenkezőjét, ha küldtök nekünk egyet" - szóltak oda az Nvidiának a fejlesztők.

A Larian közölte, hogy a bejelentett fontosabb hibákat már rögzítették, és a legtöbbre megoldásuk is van, ezek pedig hamarosan egy patch formájában fognak testet ölteni. Addig is (illetve a tesztidőszak alatt) a készítők azt javasolják, hogy mindenki nyugodtan éljen a save-scumming lehetőségével.

A save-scumming azt jelenti, hogy az olyan játékokban, ahol egy-egy veszélyesnek tűnő helyzet (például csata) randomizált módon alakul ki (tehát például az ellenfelek összetétele), ott a játékos az akció előtt ment egyet, és addig-addig tölti vissza a mentést, amíg a véletlengenerátor egy kedvező felállást ad ki.

Ez nyilván nem egy igazán lovagias dolog, de a Larian most mégis azt javasolja, hogy használjuk a gyorsmentést minél gyakrabban, hogy számos visszatölthető pontot alakítsunk ki - ne azért, hogy ezzel kitrükközzük a játékot, hanem azért, hogy ha valami hiba folytán kifagy a játék, ne veszítsünk el annyit az előrehaladásunkból.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére