I. oldal
A tavalyi évindítónkat azzal kezdtük, hogy a 2017-es felhozatal valószínűleg bőséges és változatos lesz. Ez részben beigazolódott: rengeteg AAA-kategóriás cím és számos indie anyag jelent meg, az mondjuk már más kérdés, hogy ezek közül végül mi váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az viszont biztos, hogy nagy megjelenésekben idén sem fogunk szűkölködni, sőt! És bizony itt most tele van a lista most olyan címekkel, amikkel kapcsolatban nagyon meglepődnénk, ha csalódást okoznának. Nézzük!
Dragon Ball FighterZ
Habár az előző két generációban nem volt hiány Dragon Ball-játékokból, úgy igazán hatalmas sikert egyelőre egyik sem aratott, ráadásul a rajongóknak mindegyikkel kapcsolatban akadtak kifogásai. Ezen most változtathat a tény, hogy a Guilty Gear-sorozat készítői hozzák el nekünk a Dragon Ball FighterZ-t, ami nem csak játékmechanizmusokban fog kiemelkedni valószínűleg, de művészeti stílusban is fantasztikusan hozza a manga és az anime minőségét.
Megjelenés: január 26. | Platformok: PC, PS4, Xbox One
Monster Hunter: World
A Monster Hunter egy olyan sorozat, amit valószínűleg senkinek nem kell bemutatni, hiszen azóta létezik, hogy az eszünket tudjuk. Most azonban a Nintendo hordozható konzoljai helyett minden fontosabb platformra megérkezik az új rész, így a szériában korábban soha nem látott grafikai minőséget, és még a szokásosnál is nagyobb pályákat és több ellenfelet kapunk majd. Aki ezt a játékot megveszi, néhány 100 órán keresztül biztos nem kel fel előle.
Megjelenés: január 26. | Platformok: PC, PS4, Xbox One
Kingdom Come: Deliverance
A játék, aminek hivatalosan már rég meg kellett volna jelennie, azonban a készítők megszállottak, és kizárólag a legjobb minőséggel elégednek meg. Valamint a PC mellé bejöttek a konzolos verziók is. Most azonban úgy látszik, hogy néhány héten belül már aztán tényleg nekiállhatunk annak a játéknak, ami a Skyrim méreteit akarja ötvözni a realisztikus harcrendszerrel és komoly szerepjátékos elemekkel.
Megjelenés: február 13. | Platformok: PC, PS4, Xbox One
Metal Gear Survive
Be kell vallanom, én személy szerint (és valószínűleg a Kojima-rajongók jelentős része is hasonlóan gondolkodott) nem sokat vártam ettől a játéktól, sőt, a Metal Gear-sorozat megcsúfolásának gondoltam, amikor bejelentették. A beszámolók szerint azonban meglepően élvezetes az anyag, úgyhogy a kérdés már csak az: nem késett-e túlságosan el? Lesz-e esélye egy online zombis shooternek a PlayerUnknown's Battlegrounds által uralt piacon?
Megjelenés: február 20. | Platformok: PC, PS4, Xbox One
Sea of Thieves
Hosszú idő óta az első olyan játék, amit a világ egykoron egyik legjobb fejlesztőcsapatának számító Rare készít, és végre igazán lehet érte lelkesedni (mert hogy nem egy újabb Kinect Sports). A Sea of Thieves a manapság divatos, megosztott világú online játékok műfajában indul (nagyjából mint a Destiny), és aki már próbálta, egyértelműen azt mondta, hogy nagy benne a potenciál. Csak az a kár, hogy egyelőre nem sok hype van körülötte. Talán azért, mert ez is olyan régóta készül, és annyiszor elcsúsztatták, hogy azt már nem lehet követni.
Megjelenés: március 20. | Platformok: PC, Xbox One
A Way Out
Valószínűleg senki nem gondolta volna, hogy az Electronic Arts bevállalja egy ilyen játék kiadását, de megtörtént. A Brothers: A Tale of Two Sons mögött álló fejlesztőtől érkezik a börtönből szökős, filmszerű Way Out, amit kifejezetten a kanapés kooperatív módra hegyeztek ki, de játszható lesz online is. Ráadásul az utóbbi esetben a társunknak nem is kell megvenni az anyagot, hogy együtt tolhassuk, hanem digitálisan "kölcsön adhatjuk" majd neki, mindaddig, amíg együtt toljuk.
Megjelenés: március 23. | Platformok: PC, PlayStation 4, Xbox One
Ni no Kuni 2: Revenant Kingdom
Nem győzzük eléggé hangsúlyozni, hogy a Ni no Kuni első része mennyire remek játék volt. A folytatás minden szempontból finomít az eredeti formulán, ráadásul az egészet megbolondítja egy teljesen új, RTS-szerű játékmechanizmussal. A Studio Ghibli által ihletett grafikája pedig továbbra is csodálatos, az pedig már csak hab a tortán, hogy érkezik PC-re is.
Megjelenés: március 23. | Platformok: PC, PS4
Far Cry 5
Ha egy sorozatot kellene kiemelnem a Ubisoft felhozatalából, ami az utóbbi években konzisztensen jól teljesít, az a Far Cry lenne. Pedig mostanában messze nem kapja meg azt a felhajtást, amit egyébként érdemelne. Az új rész tovább megy azon a bátor, érdekes vonalon, amit a készítők már egy ideje tolnak a szériával, csak ezúttal egy vallási fanatikusok és fehér felsőbbrendűségiek által uralmuk alá hajtott megyében kell majd rendet tennünk.
Megjelenés: március 27. | Platformok: PC, PS4, Xbox One
II. oldal
We Happy Few
Egy képzeletbeli angol városka, Wellington Wells egyik lakóját alakítjuk ebben a nagyon furcsa túlélő-horror-kalandjátékban. A város minden lakójának kötelező jelleggel naponta szednie kell a Joy nevű hallucinogén drogot, amitől mondani sem kell, egy egészen furcsa és beteg társadalom alakul ki. Mi azonban egy napon megtagadjuk a gyógyszer bevételét, emiatt pedig a rendszer ellenségévé válunk.
Megjelenés: április 13. | Platformok: PC, PS4
God of War
Az iPon csapatának két tagja, Svindler és jómagam is nagy rajongói vagyunk a sorozatnak, és mindketten úgy gondoltuk, hogy nem biztos, hogy ezt már folytatni kéne: volt egy mindent földbe döngölő harmadik rész, volt egy szuper előzmény, pont elég volt. Aztán amikor a Sony Santa Monica bemutatta, hogy egy teljesen új irányba viszi el a szériát, szépen lassan mindkettőnket meggyőzött a dolog. És úgy néz ki, hamarosan végre meg is jelenik.
Megjelenés: 2018 első negyedéve | Platformok: PS4
Days Gone
A Sony idén kifejezetten sok nagy címmel készül (már ha ezek tényleg el is készülnek, de egyelőre úgy tudni, hogy igen). A Days Gone egy hatalmas, nyitott világú játék lesz, ahol a zombiapokalipszis után kell majd túlélnünk egy korábban nem éppen tiszta életet folytató főszereplővel. A zombikat jelen esetben freakereknek hívják, és mindenféle verzió lesz belőlük a lassú dögtől a gyors és halálos mutánsig.
Megjelenés: 2018 első fele | Platformok: PS4
Crackdown 3
Hosszú évek csúszásai után most végre megjelenik a Microsoft exkluzív játéka, amivel annak idején elindult a "power of the cloud"-mánia. Aztán el is halt. Mindenesetre a Crackdown 3 úgy látszik, hogy tényleg megvalósítja: a multiplayer módban egy teljesen lerombolható várost kapunk majd, a pusztítást pedig a felhőben számolja a rendszer. De ezen kívül lesz egy sztori mód és egy kooperatív részleg is.
Megjelenés: 2018 tavasza| Platformok: Xbox One, PC
Red Dead Redemption 2
Minden valószínűség szerint az év messze legkelendőbb címe lesz a Rockstar új játéka. A fantasztikus első rész után egyelőre nem sokat tudunk a tavasszal érkező folytatásról, a stúdió meglepően hallgatag, habár ez valószínűleg hamarosan megváltozik majd, és naponta fogjuk kapni az előzeteseket. Az biztos, hogy a GTA Online sikere után ezúttal itt is kapunk majd egy multiplayer módot.
Megjelenés: 2018 tavasza | Platformok: PS4, Xbox One
Detroit: Become Human
A harmadik nagy cím, amit a Sony elvileg 2018 első felében ad majd ki, ami alapján azt gyanítjuk, hogy legalább az egyiket el fogják csúsztatni, és ez tippünk szerint a Detroit lesz. Mindenesetre a Heavy Rain és a Beyond: Two Souls alkotóitól érkező új játék egyelőre döbbenetesnek tűnik, ráadásul a sztori már azelőtt botrányt kavart, hogy az anyag megjelent volna (a családon belüli erőszak esete az android szolgálóval).
Megjelenés: 2018 tavasza | Platformok: PS4
Vampyr
A Remember Me és a Life is Strange anyagokat készítő DontNod ezúttal emeli a tétet, és egy nyitott világú, vámpíros akció-szerepjátékkal készülnek számunkra. A Vampyrban a lényeg, hogy minden döntésünk számítani fog: nyilván táplálkoznunk kell, de nagyon nem mindegy, hogy mikor és kinek a vérét szívjuk, miközben valahogy gyógymódot kellene találnunk a Londonban egyre terjedő halálos influenzára. Vagy éppen letojhatjuk az egészet, és élhetünk csak a saját vágyainknak.
Megjelenés: 2018 tavasza | Platformok: PC, PS4, Xbox One
State of Decay 2
Az első State of Decay meglepően sikeres lett Xbox 360-on és PC-n, a folytatás pedig már minden szempontból egy igazi AAA-kategóriás anyag lesz. Legfeljebb négyen állhatunk össze kooperatív módon túlélni a zombikat, ami nem lesz egyszerű: alapanyagokat kell szereznünk, bázist kell építenünk és vigyáznunk kell egymásra. Ha ugyanis valakit megharaptak, akkor nem biztos, hogy meg fogjuk tudni menteni.
Megjelenés: 2018 tavasza | Platformok: PC, Xbox One
Metro Exodus
A Metro-játékok mindig kiválóak voltak, de valahogy sosem kapták meg teljesen azt az elismerést, ami járt volna nekik. Ezen talán változtatni fog az Exodus, ami minden tekintetben modern irányelveknek megfelelően készül: nyitott világban verekedhetjük át magunkat a nukleáris télbe borult Orosz vidéken, abszolút csúcsminőségű grafikai színvonal mellett.
Megjelenés: 2018 ősze | Platformok: PC, PS4, Xbox One
III. oldal
Anthem
A BioWare (némi késéssel ugyan) de szeretne egy szeletet a Destiny által uralt megosztott világú online shooterek tortájából. Habár itt az akció inkább a Mass Effect-sorozatra hasonlít majd, és külső nézetből zajlik, az átfedések egyértelműek. Mindenesetre a bemutatkozó előzetes hihetetlen jól nézett ki, és mivel ezúttal a BioWare fő csapatáról van szó, talán magában a játékban sem kell majd csalódnunk. Főleg, hogy az Electronic Arts tíz évre számol vele (ez is ismerős lehet a Destiny indításának idejéből).
Megjelenés: 2018 ősze | Platformok: PC, PS4, Xbox One
Skull and Bones
Valószínűleg véletlen, hogy 2018-ban egy másik kalózos játékot is kapunk majd, azonban ez mégsem feltétlenül lesz a Sea of Thieves közvetlen konkurenciája. A Ubisoft ugyanis inkább valóságosabban szeretné megjeleníteni a kalózok életét, és nem csak online módot, hanem egyjátékos sztorit is kap majd az anyag. Egyébként az Assassin's Creed 4: Black Flag csapata dolgozik rajta, ami jó ajánlólevél.
Megjelenés: 2018 ősze | Platformok: PC, PS4, Xbox One
Shenmue 3
A Sony által belengetett, majd a Kickstarteren gyors sikert arató Shenmue 3 annak rendje és módja szerint több mint egy éves késésben van, de ha a végeredmény jó lesz, akkor ezt a legkevésbé sem bánjuk. Mindenesetre azóta már kiadót is talált a játék, a költségvetése pedig tovább növekedett, így számíthatunk kézitusára, tűzharcra, karakterfejlesztésre, és egy nagy, nyitott világra.
Megjelenés: 2018 ősze | Platformok: PC, PS4
Soul Calibur 6
A sorozat huszadik évfordulójára mutatkozott be a hatodik rész, aminek éppen ideje volt, hiszen évek óta várunk már a bejelentésre. A készítők ígérete szerint a Soul Calibur 6 kezdőbarát lesz, de megtartja a 3D-s harcrendszer mélységeit is, így egyszerűsítésről semmiképpen nincs szó. Ezen kívül az Unreal Engine 4-re épül, ami már a Tekken 7-ben is bizonyított.
Megjelenés: valamikor 2018-ban | Platformok: PC, PS4
Darksiders 3
War és Death után ezúttal Fury lesz a főszereplője a hamvából feltámasztott sorozatnak. Ez azt jelenti, hogy először kap női főhőst a Darksiders, és egyébként sokkal nagyobb szerepet kap a mágia a közelharc mellett. Ezzel együtt a felfedezés, a látványos harcrendszer, és a legendás képregénygrafikus, Joe Madureira által tervezett karakterek most sem hiányoznak majd.
Megjelenés: valamikor 2018-ban | Platformok: PC, PS4, Xbox One
Ace Combat 7: Skies Unknown
Senki nem gondolta volna, hogy 2018-ban egy nagy kiadó előáll egy repülős játékkal, de a Bandai Namco bevállalta, hogy feltámasztja a legendás sorozatot. Ezúttal is vezethetünk majd FPS és TPS nézetből, és lesznek politikai felhangok, valamint a Top Gun-film által inspirált kavarások is. Ezen kívül a PlayStation VR tulajdonosai egy külön virtuális valóságos módnak is örülhetnek majd.
Megjelenés: valamikor 2018-ban | Platformok: PC, PS4, Xbox One
Bloodstained: Ritual of the Night
Az eredeti Castlevania-sorozat legendás atyjának, Igarashi Kojinak az új játéka azzal indított, hogy rekordot döntött a Kickstarteren, majd elkezdett hosszú éveket késni. A fejlesztők mindig azzal indokolták a csúsztatást, hogy a tökéletességig szeretnék csiszolni az anyagot, ami az ígéretük szerint messze túl fogja teljesíteni a világ egyik legjobb játékát Castlevania: Symphony of the Nightot is. És minden bizonnyal idén végre megjelenik.
Megjelenés: valamikor 2018-ban | Platformok: PC, PS4, Xbox One, PS Vita, Switch
Spider-Man
Valószínűleg a Sony legkeresettebb játéka lesz idén az új, már a Marvellel közösen készített Pókember-film főszereplőjével készített játék. Az Insomniac Games (Ratchet & Clank) csapatában eddig még nem kellett csalódnunk, és láthatóan a Sony is nagyon bízik a játékban, hiszen az utóbbi időben minden nagy játékshow-s előadását ezzel zárta.
Megjelenés: valamikor 2018-ban | Platformok: PS4
Final Fantasy 7 Remake
A Square Enix még 2015-ben jelentette be, hogy az Unreal Engine 4 felhasználásával csak elkészíti a rajongók által örökké kérlelt Final Fantasy 7 Remake-et. Azóta nem sokat hallottunk a projektről, de az biztos, hogy nem egyben, hanem több epizódban fog megjelenni, azonban minden epizód kiteszi majd egy-egy AAA-kategóriás játék méretét. Úgy tudni, az első epizód idén meg is jelenik.
Megjelenés: valamikor 2018-ban | Platformok: PS4