Shop menü

ISMÉT RÉMÁLOM A PUBG-JÁTÉKOSOK ÉLETE

Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Ismét rémálom a PUBG-játékosok élete

Szegény PlayerUnknown's Battlegrounds nem kap egy perc szünetet se, hiszen gyakorlatilag a játék megjelenése óta valamilyen problémával (vagy akár egyszerre többel is) folyamatosan meg kell küzdenie a játékosoknak. A januári nagy frissítés óta ráadásul a gondok halmozódtak: egy rakás új bug érkezett a játékba, rengetegen teljesítménybeli visszaesésről és véletlenszerűen szaggatásról számolnak be, és még nagy streamerek is bejelentették, hogy egy ideig felfüggesztik a tevékenységüket, a játék jelenlegi állapotát látva.

Az sem segített a dolgon, hogy a fejlesztő PUBG Corp. szinte teljes hallgatásba burkolózott, legalábbis egészen mostanáig. Most ugyanis legalább viszonylag részletesen beszámoltak a helyzetről, és tettek ígéreteket a javulásra. "Tudjuk, hogy a jelenlegi problémák nagyon frusztrálóak, és sajnáljuk, hogy ilyen sokáig kell küzdenie velük a játékosoknak" - kezdik a bocsánatkérést.

A folyamatos problémát jelentő csalókkal kapcsolatban a stúdió azt mondta, hogy már dolgoznak új megoldásokon, erről azonban legkorábban csak márciusban tudnak tájékoztatást adni, és kérdéses, hogy a tervezett funkciók mikorra fognak megvalósulni. Ami a teljesítménybeli problémákat és a szaggatásokat illeti, a fejlesztők szerint ezt szintén hosszabb idő lesz megoldani, ugyanis ezek a gondok csak bizonyos hardvereken és bizonyos szituációkban jelentkeznek, így nehéz reprodukálni a problémát. Mindenesetre a tesztelői csapat számára ez jelenleg a legfontosabb prioritást jelenti.

Ugyanakkor a PUBG Corp. rámutat, hogy nem minden probléma eredeztethető tőlük, ugyanis az utóbbi hetekben a szerverek kiemelkedő mennyiségű DDoS-támadást szenvedtek el, amik komoly lagokhoz és hatalmas pingekhez vezettek. Mint elmondták, februárban olyan erős támadásokat kaptak, mint korábban még soha, és folyamatosan dolgoznak a szolgáltatóikkal azon, hogy miként lehetne jobban megvédeni a szervereket. Ezen kívül házon belül fejlesztenek egy saját megoldást, kifejezetten a PUBG szervereire.

"A DDoS-jellegű támadások komoly bűnténynek minősülnek, így minden létező információt összegyűjtünk, hogy minél erősebb jogi fellépést kezdeményezhessünk az elkövetőkkel szemben" - írják.

Az új Team Deathmatch mód kapcsán, a matchmakinggel kapcsolatos problémákat illeti, azok javarészét megoldották már egy gyorsjavítással, és végleges megoldáson pedig még dolgoznak. Viszont a Custom Match Presets lehetőséget teljesen kikapcsolták, annak a gondjait ugyanis hosszabb időbe kerül megoldani. 

A PUBG Corp. megígérte, hogy átláthatóbban fogja kommunikálni a közösség felé a jövőbeli terveiket és fejlesztéseiket, de a közösséget ez nem igazán nyugtatja meg, ugyanis számos probléma már évek óta fenn áll, és senki nem tudja, hogy valaha lesz-e ezekre megoldás. A játékosok például rendszeresen kérik, hogy Kína kerüljön régiózár alá, így ugyanis jelentősen lehetne csökkenteni a csalók számát, de ez a mai napig nem történt meg.

Ráadásul hiába indított egy "Fix PUBG" kampányt a stúdió még 2018-ban aminek keretein belül átlátható módon, a közösséggel együttműködve oldották volna meg a játék problémáit, ez végül csak 3 hónapig tartott, és a problémák jelentős része megmaradt, a prioritások ugyanis megváltoztak és a "stabilitás és minőség" került előtérbe.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére